Firmowy blog to świetny kanał komunikacji marki z potencjalnymi klientami. Pozwala prezentować zaplecze merytoryczne przedsiębiorstwa i kreować jego ekspercki wizerunek. Widać natomiast wyraźnie, że wiele firm nie ma do końca pomysłu na blogowanie, publikując nieregularnie i nie utrzymując żadnego konkretnego kierunku tworzenia wpisów. Tym, co łączy większość firmowych blogów, jest skromna obszerność artykułów, co najczęściej wynika po prostu z braku czasu czy niskiego budżetu przyznanego agencji content marketingowej.
Warto się zatem zastanowić, czy tworzenie bardzo długich artykułów na blog firmowy ma sens? Zapraszamy na krótką analizę zalet i wad tego rozwiązania.
Długie artykuły, czyli takie, które mają grubo powyżej 5000 znaków ze spacjami (bliżej 10000 znaków), to przede wszystkim wyraźny sygnał wysyłany czytelnikom (potencjalnym klientom marki), że mamy coś ważnego do powiedzenia. Może to sugerować dużą wiedzę przedstawicieli marki, stanowić potwierdzenie jej kwalifikacji i doświadczenia w danym obszarze tematycznym.
Widząc długi artykuł podświadomie wyżej oceniamy jego wartość merytoryczną, doceniając również wkład pracy autora. Stąd takie artykuły mają bardzo istotny wpływ na ocenę przydatności bloga i znakomicie przyczyniają się do kreowania eksperckiego wizerunku marki przedsiębiorstwa.
Nie bez znaczenia jest również fakt, iż bardzo długie artykuły tworzą przestrzeń do umiejętnego wplatania w nie słów kluczowych, co z kolei przynosi konkretne korzyści z punktu widzenia pozycjonowania witryny przedsiębiorstwa (PS. Jak wynika z naszych testów - wyszukiwarka Google szybciej i "wyżej" indeksuje artykuły powyżej 7000 znaków).
W zasadzie jedyną istotną wadą tworzenia i publikowania długich artykułów na blogu firmowym jest konieczność poświęcenia na to dużej ilości czasu. Alternatywnie, jeśli firma zleca prowadzenie bloga np. agencji marketingowej, będzie musiała ponieść wyższy koszt usługi – z oczywistych względów cena za bardzo długi, merytoryczny artykuł jest inna (nawet kilkakrotnie wyższa).
Ponadto długie artykuły są mniej chętnie czytane przez osoby odwiedzające blog, które raczej skanują treść w poszukiwaniu interesujących ich informacji. Warto się tutaj jednak zastanowić nad tym, czy takie osoby rzeczywiście są naszymi klientami. Jeśli firmie zależy na pozyskiwaniu świadomych klientów, szukających zaufanego wykonawcy, sprzedawcy czy dostawcy usługi, to długie, merytoryczne artykuły mogą w tym jedynie pomóc.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.