Nie ma znaczenia, w jakiej działasz branży. Założymy się, że masz sporą konkurencję, która w dodatku stale rośnie w siłę. Oferujecie podobny poziom jakości, ceny też jakoś szczególnie od siebie nie odbiegają, dlatego o tym, kogo wybiorą klienci, decydują często szczegóły – w tym najważniejszy z nich, czyli zaufanie do marki przedsiębiorstwa. Aby je zyskać musisz zacząć inwestować w content marketing, który świetnie sprawdza się w toku rywalizacji z konkurencją. Argumenty? Znajdziesz je w naszym poradniku.
I jest to główna przewaga tej strategii nad standardową reklamą. W czasie, gdy Twoja konkurencja inwestuje mnóstwo pieniędzy w Google Ads i osiąga ROI na poziomie 1-2 proc., Ty możesz skupić się na metodycznym budowaniu atrakcyjnej dla klientów marki. Atrakcyjnej, ponieważ nie denerwującej ich agresywnymi reklamami, ale towarzyszącej im na co dzień w Internecie, podpowiadającej ciekawe rozwiązania i pomagającej w rozwiązaniu różnych problemów.
Content marketing jest świetnym sposobem na to, aby dotrzeć do klientów całkowicie znieczulonych na reklamy, niezwracających na nie uwagi, a nawet je blokujących. Tutaj nie sięgamy po przekaz stricte marketingowy, ale merytoryczny. Dzięki temu klienci sami znajdą treści publikowane przez markę, o ile oczywiście będą one dla nich przydatne.
Żadna reklama nie daje Ci aż takiego pola do popisu, głównie z uwagi na ograniczone możliwości zatrzymania odbiorcy na dłużej, ale też wątpliwości prawne, jakie rodzi tzw. reklama porównawcza. W przypadku korzystania z narzędzi content marketingu nie trzeba się tym przejmować, ponieważ tutaj to marka ustala narrację i komunikuje się z klientami zgodnie z obraną strategią. Tym samym może zwrócić uwagę odbiorców na kluczowe dla niej kwestie, które wyróżniają ją na tle konkurencji.
Obszerny artykuł sponsorowany pozwala zawrzeć w nim znacznie więcej informacji niż ma to w miejsce w przypadku dowolnego formatu reklamowego.
Wykorzystując content marketing w strategii promocyjnej Twojego biznesu krok po kroku inwestujesz w osiągnięcie celu, jakim jest pozytywne postrzeganie marki przez jej potencjalnych klientów.
Dzięki artykułom sponsorowanym, artykułom na blogu, recenzjom, testom itd. klientom dużo łatwiej jest znaleźć informacje o Twojej firmie w sieci. To natomiast ma bezpośrednie przełożenie na postrzeganie marki biznesowej, jako z jednej strony wiarygodnej, a z drugiej kompetentnej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.