Data wpisu: 04.05.2022

Kiedy słowa kluczowe niszczą kampanię content marketingową? Najlepsze przykłady

Content marketing nie jest i nie powinien być traktowany w kategorii narzędzia wspierającego kampanię SEO, a tym bardziej jej fundamentu. Niestety, w polskich warunkach tak to właśnie wygląda. Mnóstwo agencji SEO sprzedaje swoim klientom „content marketing” po prostu w formie tekstów do pozycjonowania, pisanych stricte pod słowa kluczowe. To bardzo duże ryzyko, a już zwłaszcza w sytuacji, gdy mają to być teksty adresowane do czytelników, na przykład artykuły sponsorowane czy blogowe.

W naszym poradniku omawiamy przykłady sytuacji, w których słowa kluczowe mogą zniszczyć nawet dobrze przemyślaną kampanię content marketingową.

Słowa kluczowe z błędami

Nie chodzi tutaj wcale o nieświadome pomyłki, ale o celowe działanie agencji marketingowej, która z premedytacją zleca tworzenie artykułów pod błędne frazy kluczowe. Dlaczego? Ponieważ agencje myślą zerojedynkowo – skoro użytkownicy wyszukują słowa kluczowe z błędami, to trzeba „pod nie” pisać artykuły.

W efekcie mamy wysyp kwiatków w rodzaju artykułów z błędami ortograficznymi i stylistycznymi w tytułach. Można sobie łatwo wyobrazić, jak takie teksty wpływają na wizerunek promowanej marki.

Słowa kluczowe niezwiązane z ofertą marki

To również częsta i bardzo szkodliwa praktyka agencji SEO, które sprowadzają content marketing tylko do roli narzędzia pozwalającego pozyskiwać linki zewnętrzne. Jeśli agencji wyszło, że grupa docelowa klienta produkującego opony rolnicze wyszukuje w Google frazy związane z oponami do samochodów, to nie zawaha się „wcisnąć” tych fraz do tekstów, w tym artykułów sponsorowanych.

Jest to logiczne z punktu widzenia SEO, natomiast już nie kreowania atrakcyjnego, zaufanego wizerunku marki, co jest kluczowym zadaniem kampanii content marketingowej. Teksty pisane pod takie frazy będą wprowadzać czytelników w błąd. Co z tego, że ruch na stronie gwałtownie wzrośnie, skoro firma nie będzie mieć z tego wymiernych korzyści?

Słowa kluczowe infantylizujące przekaz

Tworząc artykuły na potrzeby kampanii content marketingowej zawsze na pierwszym miejscu należy stawiać merytorykę oraz wysoką wartość językową. Niestety, agencjom SEO sprzedającym content nie zawsze jest z tym po drodze.

Normą jest więc, że świetne, szanowane firmy, które nawiązały współpracę z agencjami SEO, nagle zaczynają zalewać Internet artykułami pisanymi pod bardzo proste, wręcz prostackie frazy, które czasami nawet wprowadzają czytelników w błąd.

Przykładowo: jeśli Suzuki nie ma w swojej ofercie (aktualnie) samochodu z napędem elektrycznym, a jedynie hybrydowym, to publikowanie artykułów z frazą „Suzuki elektryczne” jest szyte grubymi nićmi. Nie ma znaczenia, że agencja SEO potwierdziła popularność takiej frazy, skoro nie ma ona związku z aktualną ofertą promowanej marki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry