Data wpisu: 12.10.2016

Najważniejsze zyski z posiadania portalu tematycznego

Portale tematyczne są odpowiednikiem popularnej przed laty prasy branżowej. Drukowane nośniki znikają z rynku nie dlatego, że brakuje osób zainteresowanych daną tematyką. Powodem jest ich exodus do Internetu. Sieć gwarantuje dostęp do darmowej wiedzy, podanej w czytelny i atrakcyjny sposób. Prasa nie jest w stanie z tym konkurować. Firmy chcące dotrzeć do klientów z merytorycznym przekazem powinny więc inwestować we własne portale tematyczne – znacznie tańsze od nośników drukowanych, a z o wiele większym zasięgiem. Oto kluczowe zyski wynikające z posiadania portalu.

Wzrost zaufania do marki

Firma prowadząca portal nie generuje agresywnego przekazu reklamowego, na który wielu klientów ma uczulenie. Podpowiada, radzi, inspiruje, staje się wyznacznikiem pewnych trendów i marką, której wiedzy warto zaufać. To przekłada się na zaufanie do samego produktu czy usługi.

Prowokowanie opinii

Większość z nas szuka opinii o produktach czy konkretnych firmach w sieci. Jeśli firma nie posiada żadnych opinii, to może być ignorowana przez klientów. Posiadając własny portal można takie opinie prowokować. Wystarczą tutaj komentarze pod artykułami, które na pewno będą się pojawiać w miarę wzrostu popularności portalu.

Duża niezależność

Portal internetowy umożliwia prowadzenie szeroko zakrojonej kampanii content marketingowej – jest to bardzo skuteczna forma promocji firmy. Aby ją wykorzystać konieczne jest dystrybuowanie treści. Można oczywiście wykupić miejsce na prywatnym portalu, ale jest to drogie rozwiązanie. Ponadto publikowanie treści w mediach zewnętrznych wpływa na zwiększenie popularności tych właśnie mediów. Szkoda tracić ten potencjał, skoro można go wykorzystać na własne potrzeby.

Opcja dalszej rozbudowy

Portal tematyczny docelowo może stać się całym centrum wiedzy o firmie oraz podstawą sprzedaży. Wystarczy w przyszłości połączyć go z np. sklepem internetowym. Odpadnie wówczas konieczność promowania sklepu od podstaw, bo duży zasięg w wyszukiwarce gwarantuje już sam portal.

Baza klientów, których nie trzeba zdobywać

Największe koszty i wysiłek generuje pozyskiwanie klientów. Ideałem jest więc sytuacja, w której zgłaszają się oni do firmy sami, a dodatkowo pozostają jej wierni. Ten efekt można osiągnąć właśnie dzięki portalowi tematycznemu.

Atrakcyjna treść, wartościowe artykuły przyciągną klientów z wyszukiwarki. Będą to osoby zainteresowane produktami oferowanymi przez firmę – odpada więc ryzyko niedostosowania przekazu do grupy docelowej, co ma często miejsce w przypadku standardowych działań reklamowych.

Są to więc zarówno zyski potencjalne (wizerunkowe), jak i łatwo mierzalne (zwiększenie sprzedaży). W kontekście relatywnie niskich kosztów posiadania portalu tematycznego, naprawdę warto wziąć to narzędzie pod uwagę planując działania marketingowe.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry