Portale tematyczne są odpowiednikiem popularnej przed laty prasy branżowej. Drukowane nośniki znikają z rynku nie dlatego, że brakuje osób zainteresowanych daną tematyką. Powodem jest ich exodus do Internetu. Sieć gwarantuje dostęp do darmowej wiedzy, podanej w czytelny i atrakcyjny sposób. Prasa nie jest w stanie z tym konkurować. Firmy chcące dotrzeć do klientów z merytorycznym przekazem powinny więc inwestować we własne portale tematyczne – znacznie tańsze od nośników drukowanych, a z o wiele większym zasięgiem. Oto kluczowe zyski wynikające z posiadania portalu.
Firma prowadząca portal nie generuje agresywnego przekazu reklamowego, na który wielu klientów ma uczulenie. Podpowiada, radzi, inspiruje, staje się wyznacznikiem pewnych trendów i marką, której wiedzy warto zaufać. To przekłada się na zaufanie do samego produktu czy usługi.
Większość z nas szuka opinii o produktach czy konkretnych firmach w sieci. Jeśli firma nie posiada żadnych opinii, to może być ignorowana przez klientów. Posiadając własny portal można takie opinie prowokować. Wystarczą tutaj komentarze pod artykułami, które na pewno będą się pojawiać w miarę wzrostu popularności portalu.
Portal internetowy umożliwia prowadzenie szeroko zakrojonej kampanii content marketingowej – jest to bardzo skuteczna forma promocji firmy. Aby ją wykorzystać konieczne jest dystrybuowanie treści. Można oczywiście wykupić miejsce na prywatnym portalu, ale jest to drogie rozwiązanie. Ponadto publikowanie treści w mediach zewnętrznych wpływa na zwiększenie popularności tych właśnie mediów. Szkoda tracić ten potencjał, skoro można go wykorzystać na własne potrzeby.
Portal tematyczny docelowo może stać się całym centrum wiedzy o firmie oraz podstawą sprzedaży. Wystarczy w przyszłości połączyć go z np. sklepem internetowym. Odpadnie wówczas konieczność promowania sklepu od podstaw, bo duży zasięg w wyszukiwarce gwarantuje już sam portal.
Największe koszty i wysiłek generuje pozyskiwanie klientów. Ideałem jest więc sytuacja, w której zgłaszają się oni do firmy sami, a dodatkowo pozostają jej wierni. Ten efekt można osiągnąć właśnie dzięki portalowi tematycznemu.
Atrakcyjna treść, wartościowe artykuły przyciągną klientów z wyszukiwarki. Będą to osoby zainteresowane produktami oferowanymi przez firmę – odpada więc ryzyko niedostosowania przekazu do grupy docelowej, co ma często miejsce w przypadku standardowych działań reklamowych.
Są to więc zarówno zyski potencjalne (wizerunkowe), jak i łatwo mierzalne (zwiększenie sprzedaży). W kontekście relatywnie niskich kosztów posiadania portalu tematycznego, naprawdę warto wziąć to narzędzie pod uwagę planując działania marketingowe.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.