Portale tematyczne stały się bardzo popularnymi i – co ważne – skutecznymi narzędziami marketingowymi. Klasyczne formy reklamy (baner, spot wideo) nie są akceptowane przez klientów i coraz trudniej jest do nich dotrzeć z przekazem marketingowym, ponieważ z góry go odrzucają. Chyba, że poza reklamową papką dostaną coś jeszcze, coś dla nich wartościowego. Tutaj idealnie sprawdza się właśnie portal tematyczny – wypełniony ciekawą treścią, niekoniecznie reklamową, ale kierującą czytelników do patronującej wortalowi marki.
Dobra, merytoryczna, poradnikowa. Publikując takie treści na portalu internetowym masz szansę zainteresować swoim produktem/usługą czytelników, którzy w ogóle nie zwracają uwagi na zwykłe reklamy. Przykład?
Użytkownik sieci jest wędkarzem i szuka nowej wędki. Nie interesują go modele reklamowane na banerach internetowych, bo najpierw chce wiedzieć, na co zwrócić uwagę wybierając sprzęt dla siebie. Z wyszukiwarki trafia więc na portal tematyczny Twojej firmy, gdzie znajduje masę praktycznych porad. Te oczywiście nakierują go na Twój sklep z akcesoriami wędkarskimi i czytelnik nie będzie miał z tym problemu, ponieważ dostał za darmo wartościową wiedzę.
Klienci wielu branż bazują na opiniach innych i poradach, jakie znajdą w Internecie. Mają problem z podjęciem wyboru wyłącznie na podstawie analizy cech produktu. Szukają potwierdzenia, że interesują się właściwą rzeczą, która dobrze sprawdzi się w ich przypadku. Fora internetowe tracą tutaj udział, ponieważ trudno zweryfikować profesjonalizm osób udzielających rad. Zupełnie inaczej jest z portalami internetowymi.
Trafiając na taki wortal użytkownik z góry zakłada, że artykuły są dziełem fachowców. Jeśli odpowiadają one na jego pytania, ujmują go wysokim poziomem merytorycznym, to natychmiast nabiera on zaufania do czytanej treści i oczywiście jej autora. W ten sposób marka może wypracować sobie pozycję lidera opinii – niesamowicie cenną w przypadku marketingu internetowego.
Wynika to z faktu, że portal jest wypełniony bardzo wartościową treścią, a to kluczowy czynnik przy przyznawaniu pozycji stronie. Żadna witryna nie może się pod tym względem równać z portalem tematycznym. Jeśli więc wydajesz sporo pieniędzy na pozycjonowanie strony swojej firmy i wciąż nie widzisz efektów w postaci zwiększenia ruchu, pomyśl o inwestycji w wortal.
Nawet jeden, bardzo dobry artykuł, ma szansę znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania i skierować jego czytelników do Twojego sklepu internetowego czy na stronę docelową. Dodatkowym atutem jest możliwość zalinkowania do witryny firmowej, co jest bardzo dobrze widziane przez Google – mocne linki z wartościowych źródeł mają ogromne znaczenie w pozycjonowaniu.
Inwestycja w portal tematyczny szybko się zwraca, choć efekty z jego posiadania będą zauważalne dopiero po pewnym czasie – konieczne jest zapełnienie wortalu dobrej jakości treścią, a to trochę trwa. Pewne jest natomiast, że raz umieszczone artykuły będą pracować na popularność marki przez wiele lat. Pod tym względem nie ma bardziej efektywnej formy inwestowania w zwiększenie zasięgu w sieci.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.