Przytłaczająca większość firm inwestujących w content marketing skupia się na tworzeniu artykułów na blog oraz artykułów sponsorowanych. Prawdziwą rzadkością są natomiast wywiady. Trudno to zrozumieć, zwłaszcza biorąc pod uwagę ewidentne zalety tej formy prezentacji marki przedsiębiorstwa oraz jej przedstawiciela. Sprawdź, dlaczego warto włączyć wywiady do swojej strategii content marketingowej.
Kluczem do efektywnego content marketingu jest tworzenie takich treści, jakie będą chętnie czytane przez przedstawicieli grupy docelowej marki. Jest z tym coraz większy problem – głównie w młodszym pokoleniu, które woli jednak treści mówione i obrazkowe. W tym kontekście wywiad może być strzałem w dziesiątkę. Nie mamy tutaj długich fragmentów tekstu, jest w nim dużo światła (czyli przerw między wersami), co zachęca do zapoznania się z treścią.
Sama forma wywiadu również jest bardzo atrakcyjna dla odbiorcy i pozwala dotrzeć z przekazem do osób, które mają w zwyczaju tylko skanować treść i nie zapoznają się z nią od deski do deski, dlatego z góry odrzucają opcję przeczytania obszernego artykułu.
Wywiad jest dość swobodną formą contentu, dlatego nie musimy się tutaj trzymać tylko jednego tematu, co zwykle wymuszają ograniczone pod względem obszerności artykuły merytoryczne i blogowe.
W wywiadzie śmiało można „skakać” po tematach, wprowadzić liczne wątki i zachęcić czytelnika do samodzielnego zgłębienia szczegółów np. po przejściu na stronę internetową firmy. Wywiad stanowi więc smakowitą przystawkę do dania głównego, jakim będzie już bezpośredni kontakt z daną marką biznesową.
Ten efekt można również osiągnąć poprzez artykuły merytoryczne podpisane imieniem i nazwiskiem autora, jednak wywiad wypada pod tym względem znacznie lepiej. Jeśli udziela go np. prezes firmy, to jego wypowiedź wzmacnia markę przedsiębiorstwa, jednocześnie przybliżając czytelnikom postać najważniejszej osoby w firmie. Tym samym czytelnik może zapamiętać markę zarówno przez pryzmat jej samej, jak i jej właściciela. Ten efekt latami wykorzystywało Apple (wysuwając na pierwszy plan postać Steve’a Jobsa).
Wywiad nadal kojarzy się z prestiżową formą wypowiedzi, ponieważ wiadomo, że nie udzieli go ktoś, kto nie ma nic ciekawego do powiedzenia lub nie jest osobą ważną. Dlatego wywiad może spowodować, że czytelnicy nabiorą zaufania do marki reprezentowanej przez osobę udzielającą wypowiedzi i zaczną ją odbierać jako ważnego uczestnika rynku/branży.
Dodajmy również, że wywiady można publikować zarówno na firmowym blogu, stronie internetowej (np. w dziale aktualności), jak i na serwisach zewnętrznych w formule wywiadu sponsorowanego – świetnie nadają się do tego portale branżowe, e-gazety czy działy tematyczne portali informacyjnych.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.