W czym możemy pomóc?

Nadawca nie może wysłać do ciebie wiadomości, błąd SMTP 541

Opisywany przypadek:
Nadawca wiadomości nie może do Ciebie wysłać wiadomości, otrzymuje na przykład komunikat:  

„Host nazwa hosta [nr ip] said: 541 Your IP (nr IP) is blocked, more information at http://zen.spamhaus.org (in reply to DATA command)”

Komunikat wyraźnie wskazuje, że adres serwera nadawcy jest na czarnych listach*.
Ponieważ większość firm hostingowych na świecie korzysta z czarnych list przy filtrowaniu niechcianej poczty, więc informacje od takiego nadawcy są automatycznie odrzucane przez serwery.


Co powinien zrobić nadawca:

Nadawca powinien usunąć swój adres ip z czarnych list, lub zgłosić problem u swojego dostawcy usługi. Po usunięciu adresu IP z czarnych list problem nie będzie występował.


Co może robić odbiorca (klient usługi Hostingowej Soluma):

1. Wyłączyć obsługę RBL przez Webmail,tutaj: opis konfiguracji → NIE ZALECAMY tej metody.
2. W Webmail w ustawieniach konta - dodać mail nadawcy na białą listę (zadziała tylko jeśli ten adres/domena widnieje w polu return-path)
3. Może również poinformować o problemie nadawcę i przesłać mu linki do tych informacji:

https://soluma.pl/blog,ac155/twoj-firmowy-e-mail-trafil-na-czarna-liste-sprawdz-jak-go-stamtad-usunac,1367

 



* Dlaczego adres nadawcy trafił na czarną listę?

1. Wysyłanie dużej ilości niechcianych wiadomości e-mail
2. Inny użytkownik tego samego serwera (najczęściej klienci korzystają z usługi współdzielonej: hosting wirtualny, serwery wirtualne, etc), rozesłał dużą ilość niechcianych wiadomości e-mail.

Powiązane artykuły

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry