Data wpisu: 26.09.2015

4 brutalne prawdy prosto w oczy. Dlaczego Twoja obecna strona internetowa nie sprzedaje?

Strona internetowa może być dobra albo zła. Praktycznie nie ma stanów pośrednich. Dlaczego? Ponieważ jakość strony można bardzo łatwo zmierzyć. Świadczą o tym wyniki sprzedaży/liczba nawiązanych kontaktów handlowych. Jeśli firma uruchamia swoją stronę i po pół roku nie ma żadnego kontaktu od klienta zachęconego przez witrynę, to coś tu po prostu nie gra. Co? Opisujemy 4 klasyczne problemy, jakie można znaleźć na źle zaprojektowanych i prowadzonych stronach www.

Firma – anonim

Strona internetowa ma pełnić funkcję wirtualnej wizytówki firmy, dlatego kompletnie niezrozumiała jest sytuacja, w której przedsiębiorca nie umieszcza w dobrze widocznym miejscu danych kontaktowych. To konieczność, ponieważ zakładka z adresem, numerem/numerami telefonów, imieniem i nazwiskiem właściciela oraz najważniejszych pracowników buduje poczucie zaufania w klientach.

Agencja wykonująca stronę internetową musi o tym pamiętać, a czasami zaproponować jakieś mniej standardowe rozwiązania. Należą do nich np. efektowna mapa z zaznaczoną siedzibą czy profesjonalne zdjęcie całego zespołu (nie kupione! - to muszą być prawdziwi pracownicy).

Fatalne teksty

Czy ktokolwiek chciałby współpracować z firmą, która chwali się „ogromnymi umiejentnościami” lub „wysokim tępem pracy”? Niekoniecznie. Dbałość o poprawne, zachęcające do kontaktu i niesztampowe teksty jest bardzo ważna. Wielu klientów zwraca uwagę na jakość treści umieszczonej na stronie www, a także na jej oryginalność. Teksty nie muszą być długie (a na pewno nie powinny być za długie) – bardziej chodzi o pomysłowość, zwrócenie uwagi czytelników.

Czasami naprawdę nie warto samodzielnie męczyć się z pisaniem tekstów na stronę firmy – najczęściej efektem jest stworzenie nudnej treści, którą można znaleźć na setkach innych witryn. Zawodowy copywriter zrobi to zdecydowanie lepiej, a tego typu usługi nie są bardzo drogie.

Ogromne doświadczenie. Taaaak?

Firmy na swoich stronach praktycznie zawsze chwalą się bardzo dużym doświadczeniem. Problem w tym, że w żaden sposób tego nie udowadniają. Na takiej witrynie brakuje chociażby listy kluczowych kontrahentów czy wymienienia zrealizowanych inwestycji.

Dobrym pomysłem może być wklejenie referencji, ale nie przesadzajmy z ich ilością (będą się wolno otwierać i irytować użytkowników). W zamian można pomyśleć o stworzeniu mapy z realizacjami lub użyciu cytatów z referencji umieszczonych w grafikach na stronie głównej, tzw. sliderach.

Ktoś tu dawno nie zaglądał

Brak aktualizacji tekstów na stronie jest bardzo złym znakiem dla klientów. Większość z nich uzna, że firma po prostu już nie działa, albo nie dba o swój wizerunek – nie wiadomo, co gorsze. Jeśli więc kiedyś zainwestowaliśmy w budowę strony, to po kilku latach warto ją odświeżyć. Może dodać inne elementy graficzne, może wzbogacić niektóre zakładki.

Konieczne jest także bieżące aktualizowanie danych kontaktowych i zrealizowanych inwestycji. Trudno w to uwierzyć, ale bez problemu znajdziemy jeszcze w sieci strony polskich firm, które podają nieaktualne numery telefonów (np. z cyfrą 0 przed numerem kierunkowym, co od dawna nie obowiązuje).

Przejrzyjcie się z bliska swoim aktualnym stronom internetowym. Może się okazać, że nagromadzenie poważnych problemów jest tak duże, że tańszą i lepszą opcją będzie zlecenie budowy nowej witryny. Wówczas pamiętajcie, aby wybrać doświadczoną, rekomendowaną agencję i absolutnie na tym nie oszczędzać.

 

 

 

 

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry