Znacie słynne hasło: koń jaki jest, każdy widzi. Przekładając je na język współczesnego marketingu internetowego można powiedzieć: firma jest taka, jak jej strona internetowa. Oczywiście to duże uproszczenie, ale pamiętajmy, że klienci szukający ofert firm w sieci kierują się właśnie uproszczeniami. W natłoku informacji muszą szybko wybrać te, które ich najbardziej interesują i przyciągają. Nie ma lepszego sposobu niż profesjonalna strona www. To firmowa wizytówka i pierwszy element jej wizerunku, z jakim spotyka się potencjalny klient. Dlatego przygotowaliśmy dla Was ranking 5 powodów, dla których stworzenie strony internetowej trzeba zlecić specjalistom. Zapraszamy.
- Półśrodki nigdy się tu nie sprawdzają - do budowy strony internetowej firmy nie można podchodzić z nastawieniem na szukanie oszczędności. To się zawsze zemści. Wyobraźmy sobie, że kupujemy samochód, który ma zapewnić bezpieczeństwo i komfort naszej rodzinie. Czy wybierzemy model pozbawiony jednego lusterka, bez wspomagania kierownicy i systemu ABS? Niekoniecznie, prawda? A właśnie taki okrojony samochód przypominają amatorskie strony www, które zamiast budować wizerunek firmy, zwyczajnie go rujnują.
- To proces, a nie zabawa – bardzo często trafiają do nas Klienci, którzy mieli za sobą nieudaną przygodę z tanim wykonawcą stron www. Efektem były wielomiesięczne nerwy, brak strony i stracone pieniądze. Osoby, które nie mają pojęcia o procesie tworzenia stron sądzą, że można to zlecić jednemu człowiekowi, który zajmie się tematem po lekcjach czy zajęciach na uczelni. Można, ale efekt potrafi być bardzo smutny. Przy projekcie w profesjonalnej agencji pracuje sztab ludzi: graficy, programiści, handlowcy, copywriterzy. Wszystko po to, aby klient ostatecznie otrzymał stronę odpowiadającą jego wyobrażeniom, w terminie.
- Biznes trzeba rozwijać już, a nie czekać na narzędzia – profesjonalna strona www dla firmy ma proste zadanie do zrealizowania: ma przyciągać klientów, informować ich o ofercie oraz budować wizerunek przedsiębiorstwa w sieci. To kluczowe kwestie, które wymagają bardzo szybkiego działania. Dlatego nie można sobie pozwolić na to, aby w celu zaoszczędzenia kilkuset złotych proces powstawania strony został wydłużony do wielu miesięcy. A tak się niestety dzieje, gdy podejmiemy współpracę z amatorskim wykonawcą. Profesjonalna agencja podaje termin realizacji i zawsze się go trzyma – ewentualne krótkie poślizgi są zawsze mocno uzasadnione.
- Gwarancja – tak, na działanie strony internetowej udziela się gwarancji. Oczywiście nie zrobi tego amator, który po odebraniu zapłaty zwykle urywa kontakt ze zleceniodawcą. Duża agencja sobie na to nie pozwoli, bo zależy jej na renomie. Jeden zadowolony klient może przecież przyprowadzić pięciu następnych. Dlatego przed oddaniem strony jest ona zawsze testowana, a już po jej uruchomieniu zleceniodawca ma pewność, że w razie problemów z jej funkcjonowaniem wykonawca nie ucieknie od odpowiedzialności.
- Skuteczność – nie każda, nawet na pierwszy rzut oka bardzo ładna, strona jest skuteczna, to znaczy zwiększa rozpoznawalność marki w sieci i dobrze prezentuje jej ofertę. Dla klientów liczy się bowiem także szereg innych cech, takich jak funkcjonalność, poprawne wyświetlanie na różnych urządzeniach, czytelność. Dlatego właśnie w profesjonalnej agencji budową strony zajmują się różni specjaliści, których wiedza i wyczucie wzajemnie się uzupełniają. Amator zwykle nad wszystkim pracuje sam, a ktoś, kto teoretycznie zna się na wszystkim, w praktyce nie zna się na niczym.
Pamiętajcie o tych 5 zasadach, zanim ponownie dacie ogłoszenie o poszukiwaniu „specjalisty” do budowy firmowej strony www na ogólnodostępnych portalach dla niezależnych wykonawców.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive