Data wpisu: 24.03.2016

7 największych bzdur na temat tworzenia stron internetowych. Śmieszno i straszno

Od razu zaznaczamy, że ten wpis nie jest wynikiem naszej frustracji. My się nie frustrujemy, bo za długo już „siedzimy” w branży reklamowej. Nas to, o czym przeczytasz w tym wpisie, bardziej bawi niż żenuje. Jednak wciąż, mimo błyskawicznego rozwoju tzw. społeczeństwa internetowego, można się natknąć na niezłe kwiatki i zwyczajnie kłamliwe opinie na temat tworzenia stron internetowych. Niektóre są tylko niegroźnym wyrazem skromnej wiedzy ich autorów, inne natomiast mogą powodować skrajne nieporozumienia na linii klient-agencja. Oto nasz Top of the Top tego typu bzdur.

  1. Profesjonalną stronę www można mieć za 1000 złotych – nie, nie można i nie daj sobie tego wmówić. Tak tanie strony tworzą wyłącznie osoby, które korzystają z gotowych szablonów i tylko dopasowują je do potrzeb konkretnej firmy. Możesz mieć pewność, że taka witryna nie będzie się niczym wyróżniać, będzie powielać klasyczne błędy, nie zostanie przetestowana i prędzej czy później będzie wymagać daleko idących poprawek.
  2. Agencja reklamowa każe sobie płacić za nic – jeśli tym „nic” nazywamy kompleksową opiekę nad projektem, oddelegowanie do tworzenia strony sztabu ludzi, wzięcie odpowiedzialności za działanie witryny i gwarancję na usługę, to faktycznie – nie ma sensu brać agencji.
  3. Zespół kreatywny to jeden gość, który robi wszystko – nie wiemy, jak to wygląda w innych agencjach, jednak my nie oszukujemy swoich klientów. Wybierając nasze usługi z prośbą o zajęcie się projektem przez zespół kreatywny klient ma gwarancję, że nad jego stroną faktycznie pracuje kilku specjalistów. Nie może być inaczej, bo nasi programiści i graficy mają tyle pracy, że zwyczajnie nie mieliby czasu „udawać” copywriterów czy kierowników projektu.
  4. Grafikę na stronę można kupić i mieć ją za połowę ceny – można, ale czy tego oczekujesz od profesjonalnej strony swojej firmy? Kupując gotowe projekty nie możesz liczyć na to, że witryna będzie się wyróżniać na tle konkurencji. Nie masz bowiem wpływu na jej ostateczny wygląd – bierzesz szablon z dobrodziejstwem inwentarza.
  5. Po co płacić za teksty na stronę www, skoro można je napisać samemu – nigdy nie zmuszamy klientów do zamawiania u nas treści na stronę, jednak z powodu biznesowej odpowiedzialności zawsze to polecamy. Dlaczego? Ponieważ wiemy i rozumiemy, że tylko wysokiej jakości treść gwarantuje osiągnięcie przez stronę wysokich pozycji w wyszukiwarce. Wiemy też, że kreatywne teksty są kluczowym elementem zatrzymującym na stronie klientów i wpływającym na ich decyzję zakupową. Jeśli się uprzesz, napiszesz teksty samodzielnie. Namęczysz się, zapomnisz o wielu podstawowych zasadach, ale pretensje będziesz mógł mieć tylko do siebie.
  6. Dobrą stronę internetową można założyć w kilka dni – owszem, jeśli ktoś nie lubi spać. W przeciwnym razie to po prostu musi potrwać. Jeśli chcesz usługi ekspresowej, zapłać za to i wówczas oczekuj przyspieszenia prac. Generalnie jednak miej świadomość, że zaprojektowanie, uruchomienie i przetestowanie strony trwa, bo to nie jest proces w 100% przewidywalny.
  7. Freelancerzy tworzą strony lepiej i taniej niż agencje – takiego przypadku póki co nie stwierdziliśmy, ale załóżmy hipotetycznie, że trafisz na takiego artystę za połowę ceny. Wówczas zastanów się nad kwestiami pobocznymi, ale również ważnymi. Co z fakturą? Co z gwarancją? Czy znajdziesz wykonawcę za rok, dwa, gdy strona zastrajkuje? Pamiętaj, że wybierając agencję płacisz nie tylko za stronę, ale też za opiekę i święty spokój – niektórzy uznają to za bezcenne.

Agencje reklamowe o ugruntowanej pozycji naprawdę nie mają powodów, aby mydlić klientom oczy. My sobie poradzimy, bo nie narzekamy na brak zainteresowania ze strony klientów szukających jakości i bezproblemowej współpracy. Pytanie, czy Twój biznes sobie poradzi, jeśli jednak uwierzysz w przytoczone przez nas bzdury?


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry