Data wpisu: 09.11.2015

Jak powinien wyglądać naprawdę świetny szablon Allegro? Cechy, które podnoszą sprzedaż

Odwiedzacie czasami Allegro? Jasne, serwis ma miliony użytkowników. To zadziwiające, jak ze zwykłego portalu aukcyjnego Allegro stało się dziś w zasadzie najważniejszym w polskim Internecie centrum handlowym. Wiele firm zbudowało tu swoje biznesy i niemałe majątki. To kusi kolejnych, którzy sądzą, że także mają w sobie żyłkę sprzedawcy. Żyłkę może i mają, ale na starcie z pewnością brakuje im kluczowych elementów, dzięki którym osiąga się sukces w tym serwisie. Jednym z nich jest szablon Allegro. Jak powinien wyglądać? Dlaczego warto w niego zainwestować? Oto nasza analiza tego przypadku.

Dobry szablon Allegro musi być...

Chciałoby się napisać: skuteczny, ale to przecież oczywiste. Jak się jednak okazuje, nie dla wszystkich. Wystarczy pobieżne przejrzenie ofert wystawianych przez poszczególnych sprzedających aby dojść do wniosku, że części z nich chyba po prostu nie zależy na sprzedaży. Chaotyczna treść, błędy, fatalne zdjęcia, brak jakiejkolwiek zachęty do kupna. Zgroza.

Wynika to z kilku czynników, ale głównym jest po prostu niewiedza, na czym polega sprzedaż w Internecie, czy sprzedaż generalnie. Podstawowa zasada znana każdemu handlowcowi brzmi przecież, że klient w równym stopniu kupuje produkt, jak i tego, kto go sprzedaje. Na Allegro liczy się też „jak sprzedaje”.

Allegro oczywiście udostępnia własne szablony, z których korzysta zdecydowana większość sprzedających. I to jest ich główny minus – skoro są powszechne, to nie mogą w żaden sposób wyróżnić oferty. Dlatego, jeśli chcemy zrobić karierę na Allegro i naprawdę przenieść tam swoją sprzedaż, to po prostu musimy zainwestować w profesjonalny, autorski szablon, a najlepiej kilka.

Najważniejsze elementy dobrego szablonu Allegro

Jeśli chcielibyście dokonać analizy skuteczności poszczególnych sprzedawców działających na Allegro, to zauważycie, że wspólnym mianownikiem ich sukcesów są nie tylko dobre ceny, ale przede wszystkim znakomita prezentacja oferty. Wyróżnienie aukcji, świetny tekst w tytule – to podstawa.

Dalej zaczyna już jednak działać szablon. Powinien on:

  • Być dobrze dobrany do charakteru sprzedawanego przedmiotu – czy różowe tło i słodziutkie grafiki naprawdę pasują do opon samochodowych?
  • Doskonale prezentować elementy identyfikacji wizualnej sprzedawcy – na szczycie opisu aukcji po prostu musi znaleźć się belka z logiem, nazwą firmy/sprzedawcy, przyciągającą wzrok grafiką, oczywiście dobraną do oferowanego towaru;
  • Porządkować ofertę – chaos źle sprzedaje, także na Allegro. Jeśli kupujący ni z tego, ni z owego zobaczy jakąś kompletnie pozbawioną sensu grafikę (np. półnagą kobietę, a ogląda ofertę sprzedaży rękawic roboczych), to uzna, że sprzedawca jest albo niedojrzały, albo mało profesjonalny. Obie opcje są złe. Szablon ma zapewniać jak najlepszą prezentację oferty od A do Z, wieść klienta przez wszystkie elementy kluczowe dla produktu, aż do końcowego zachęcenia do kupna. Tak, skojarzenie z landing page jest tu na miejscu.
  • Zawierać szczegółowe informacje o danych firmy i metodach płatności/przesyłki – umieszczenie tych informacji w widocznym miejscu budzi zaufanie do sprzedającego.
  • Pokazywać, że jesteśmy profesjonalistami i stawiamy na jakość – warto w szablonie znaleźć miejsce na kilka pozytywnych komentarzy wystawionych przez kupujących.
  • Zachęcać do zakupu innych przedmiotów – call to action działa też na Allegro. Sprzedający ma przecież masę innych aukcji i na powodzeniu każdej z nich mu zależy. Ważne jest jednak to, aby proponowane przedmioty były w jakiś sposób tożsame z zainteresowaniami kupującego. Jeśli właśnie ogląda ofertę sprzedaży opon, to być może chętnie kliknie też w odnośnik do aukcji z felgami?

Tych zasad jest więcej, ale kolejne z nich dotyczą już bardziej kwestii technicznych. Zastosowanie się do tych, które wymieniliśmy, gwarantuje jednak znaczne zwiększenie atrakcyjności naszej aukcji. Oczywiście pod warunkiem, że szablon zostanie wykonany profesjonalnie.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry