Nawet bardzo tania strona internetowa powinna zostać zoptymalizowana pod kątem SEO. Podstawowym celem posiadania firmowej strony www jest w końcu pozyskiwanie klientów, a to nie będzie możliwe, jeśli witryna jest na bardzo odległych pozycjach w wyszukiwarce Google. Oczywiście ograniczony budżet stanowi sporą przeszkodę, natomiast nawet wtedy warto zadbać o choć podstawowe kwestie związane z poprawą widoczności strony. Zapraszamy po kilka wskazówek.
Można to zrobić samodzielnie, oszczędzając na usłudze agencji SEO. Wykorzystaj do tego darmowe narzędzia, takie jak Google Keyword Planner.
Słowa kluczowe należy umieszczać (w naturalny sposób) w treści strony, zwłaszcza w tytułach, metaopisach, nagłówkach (H1, H2, H3), a także w adresach URL.
Tworzenie wartościowych treści nie jest tanie, ponieważ trzeba to zlecić profesjonalnej agencji content marketingowej. Na początkowym etapie można jednak pokusić się o robienie tego na własną rękę. Staraj się regularnie publikować artykuły poradnikowe na firmowym blogu, dbając o ich dobrą wartość merytoryczną i przemycając w nich słowa kluczowe.
To już zadanie albo dla agencji marketingowej, albo dla wykonawcy strony – zwykle trzeba za to zapłacić, choć zdarza się, że nawet bardzo tania usługa zawiera już podstawową optymalizacją techniczną witryny.
Znaczenie mają także takie czynniki rankingowe Google, jak:
Strona poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO musi mieć odpowiednią strukturę (pamietaj, że UX ma wpływ SEO) i nie ma tutaj znaczenia, ile kosztowało jej wyprodukowanie. Upewnij się, że treść na stronie jest podzielona na sekcje za pomocą nagłówków (H1, H2, H3) i stosuj krótkie, opisowe i zawierające słowa kluczowe adresy URL.
Ponadto każda strona powinna mieć unikalny tytuł i metaopis zawierający słowa kluczowe, który informuje o zawartości strony i zachęca do jej odwiedzenia. Sprawdź, czy w cenie produkcji witryny jest już uwzględnione opracowanie opisów meta.
Niski budżet na produkcję strony nie jest wymówką dla rezygnacji z linkowania wewnętrznego i zewnętrznego. Szczególnie o to pierwsze można zadbać na własną rękę, po prostu linkując np. do napisanych samodzielnie artykułów na blogu firmowym.
Z kolei linkowanie zewnętrzne wymaga już pewnych inwestycji w obszarze np. zlecania pisania i publikowania artykułów sponsorowanych, natomiast nadal nie są to koszty nie do udźwignięcia dla przeciętnego przedsiębiorcy.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.