Data wpisu: 18.12.2017

Masz stronę mobilną? Rozważ przejście na responsywną

Mobile first! Prawie każdy, kto interesuje się marketingiem w sieci, słyszał już o tej słynnej maksymie. Wyszukiwania z urządzeń mobilnych są coraz ważniejsze nie tylko dla Google, ale też dla przedsiębiorców, którzy walczą o wysokie pozycje w wyszukiwarce. Użytkownicy smartfonów i tabletów stali się kluczową grupą klientów, dlatego ignorowanie ich potrzeb jest biznesową głupotą. Załóżmy, że wiesz o tym od dawna i w przeszłości zainwestowałeś już w stronę mobilną. Widzisz jednak, że fakt jej posiadania nie przekłada się jakoś szczególnie na popularność Twojej marki. W takiej sytuacji zalecamy przejście na stronę responsywną. Dlaczego to się opłaca?

Strona responsywna ma przewagę nad mobilną

Strony w wersji responsywnej jest dużo lepiej odbierana przez roboty wyszukiwania Google. To z miejsca daje handicap witrynie, która walczy o wysoką pozycję w rankingu. Responsywność stała się ważnym czynnikiem rankingowym, przede wszystkim w mobilnej wersji wyszukiwarki.

Kluczową przewagą strony responsywnej nad mobilną jest to, że nie mamy tutaj do czynienia ze zmianą adresu witryny (nie pojawia się „m” przed adresem właściwym, np. www.m.jankowalski.pl). Choć wielu użytkowników sieci przyzwyczaiło się już do takiego wyglądu adresu, to niektórych nadal może to dezorientować, przez co zrezygnują z wejścia na stronę mobilną przedsiębiorcy. Pod tym względem witryna responsywna jest znacznie korzystniejszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem.

Najważniejsze zalety strony responsywnej

Pisaliśmy o tym już na naszym blogu, ale ponieważ klienci wciąż pytają nas o korzyści, jakie płyną dla nich z posiadania responsywnej www, warto w tym miejscu je wymienić. Są to przede wszystkim:

  • Strona responsywna wygląda dokładnie TAK SAMO, jak desktopowa, nie zmienia się jej układ, nie znikają z niej żadne elementy. Responsywność polega na dostosowywaniu się witryny do małych ekranów,
  • Łatwe korzystanie z witryny na urządzeniach mobilnych – jest to kluczowe kryterium dla klientów, którzy odwiedzą Twoją stronę np. za pomocą smartfona,
  • Znakomita ocena Google – gigant rynku wyszukiwarek bardzo ceni strony responsywne, a to pomaga im w wywalczeniu wyższych pozycji w rankingu,
  • Krótki czas ładowania na urządzeniach mobilnych – oczywiście dużo zależy tutaj od tego, jak została zaprojektowana strona, jednak poprawnie stworzony serwis responsywny jest bardzo lekki i ładuje się na smartfonach czy tabletach w mgnieniu oka, co także ma znaczenie dla użytkowników.

Jak przejść ze strony mobilnej na responsywną?

Wbrew pozorom nie jest to trudne, oczywiście jeśli zajmie się tym doświadczony webmaster. Cały proces trzeba zacząć od stworzenia responsywnej wersji serwisu www (zapytaj nas o cenę dla Ciebie). Następnie konieczne jest ustawienie przekierowania 301 dla strony mobilnej, usunięcie ustawień wymaganych dla strony mobilnej (przekierowań warunkowych i zawierających protokół HTTP). Na koniec zostaje jeszcze skonfigurowanie tzw. przekierowań kanonicznych wskazujących na siebie.

Pamiętaj, że nawet Google zaleca właścicielom stron przechodzenie z witryn mobilnych na responsywne. Jeśli natomiast nie masz jeszcze ani strony mobilnej, ani responsywnej, to nasz poradnik z pewnością rozwiał już Twoje wątpliwości względem wyboru najlepszego rozwiązania. Nie zwlekaj z tą inwestycją i jak najszybciej zleć stworzenie responsywnej wersji Twojej firmowej strony www.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry