Mobile first! Prawie każdy, kto interesuje się marketingiem w sieci, słyszał już o tej słynnej maksymie. Wyszukiwania z urządzeń mobilnych są coraz ważniejsze nie tylko dla Google, ale też dla przedsiębiorców, którzy walczą o wysokie pozycje w wyszukiwarce. Użytkownicy smartfonów i tabletów stali się kluczową grupą klientów, dlatego ignorowanie ich potrzeb jest biznesową głupotą. Załóżmy, że wiesz o tym od dawna i w przeszłości zainwestowałeś już w stronę mobilną. Widzisz jednak, że fakt jej posiadania nie przekłada się jakoś szczególnie na popularność Twojej marki. W takiej sytuacji zalecamy przejście na stronę responsywną. Dlaczego to się opłaca?
Strony w wersji responsywnej jest dużo lepiej odbierana przez roboty wyszukiwania Google. To z miejsca daje handicap witrynie, która walczy o wysoką pozycję w rankingu. Responsywność stała się ważnym czynnikiem rankingowym, przede wszystkim w mobilnej wersji wyszukiwarki.
Kluczową przewagą strony responsywnej nad mobilną jest to, że nie mamy tutaj do czynienia ze zmianą adresu witryny (nie pojawia się „m” przed adresem właściwym, np. www.m.jankowalski.pl). Choć wielu użytkowników sieci przyzwyczaiło się już do takiego wyglądu adresu, to niektórych nadal może to dezorientować, przez co zrezygnują z wejścia na stronę mobilną przedsiębiorcy. Pod tym względem witryna responsywna jest znacznie korzystniejszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem.
Pisaliśmy o tym już na naszym blogu, ale ponieważ klienci wciąż pytają nas o korzyści, jakie płyną dla nich z posiadania responsywnej www, warto w tym miejscu je wymienić. Są to przede wszystkim:
Wbrew pozorom nie jest to trudne, oczywiście jeśli zajmie się tym doświadczony webmaster. Cały proces trzeba zacząć od stworzenia responsywnej wersji serwisu www (zapytaj nas o cenę dla Ciebie). Następnie konieczne jest ustawienie przekierowania 301 dla strony mobilnej, usunięcie ustawień wymaganych dla strony mobilnej (przekierowań warunkowych i zawierających protokół HTTP). Na koniec zostaje jeszcze skonfigurowanie tzw. przekierowań kanonicznych wskazujących na siebie.
Pamiętaj, że nawet Google zaleca właścicielom stron przechodzenie z witryn mobilnych na responsywne. Jeśli natomiast nie masz jeszcze ani strony mobilnej, ani responsywnej, to nasz poradnik z pewnością rozwiał już Twoje wątpliwości względem wyboru najlepszego rozwiązania. Nie zwlekaj z tą inwestycją i jak najszybciej zleć stworzenie responsywnej wersji Twojej firmowej strony www.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.