Warunkiem stworzenia taniej strony internetowej jest skrócenie czasu, jaki trzeba poświęcić na jej wykonanie i wdrożenie. To gwarantuje nam sięgnięcie po gotowy szablon graficzny www. Wielu klientów obawia się jednak, że wybierając opcję z szablonem otrzyma stronę bez wyrazu, sztampową, do złudzenia przypominającą tysiące innych. To nie do końca prawda, ponieważ istnieje wiele opcji zmodyfikowania gotowego szablonu. Kilka z nich omawiamy w naszym poradniku.
Każdy szablon graficzny strony www można zmodyfikować pod kątem indywidualnie dobranej kolorystyki – szczególnie, jeśli stworzeniu strony towarzyszą prace nad brandingiem marki (m.in. opracowaniem jej logo). Wówczas dopasowujemy szablon w taki sposób, aby kolorystyka witryny była zgodna z tożsamością marki biznesowej.
Modyfikacja szablonu graficznego może objąć również wybór odpowiedniej czcionki, której styl powinien współgrać z charakterem witryny oraz efektem wizerunkowym, jaki chce osiągnąć właściciel marki.
W ramach gotowego szablonu graficznego mamy możliwość zmodyfikowania struktury treści oraz poszczególnych sekcji, niemal dowolnie dobierać poszczególne elementy graficzne, dodawać zdjęcia, itd.
Ważnym etapem dostosowywania szablonu graficznego do danej strony jest zmodyfikowanie nawigacji w obrębie witryny w taki sposób, aby użytkownik mógł łatwo i szybko odszukać interesujące go treści oraz nawiązać kontakt z przedsiębiorcą. Jest to szczególnie istotne w przypadku strony internetowej firmy posiadającej obszerną ofertę, która wymaga atrakcyjnej, ale także czytelnej prezentacji.
Każda strona internetowa powinna mieć jakiś cel, którym najczęściej jest albo bezpośrednia sprzedaż produktów i usług, albo zainteresowanie klienta ofertą i skłonienie go do nawiązania kontaktu z przedsiębiorstwem. Ten efekt możemy osiągnąć poprzez uzupełnienie szablonu o odpowiednie elementy wywołujące interakcję, czyli np. formularz kontaktowy czy przyciski call-to-action prowadzące do odpowiednich sekcji strony.
To oczywiście tylko przykłady modyfikacji, jakie można, a często trzeba wprowadzić w gotowym szablonie graficznym, by choć w minimalnym stopniu zindywidualizować wygląd witryny internetowej. Dzięki takim działaniom nawet popularny i często wykorzystywany szablon ostatecznie może prezentować się stosunkowo oryginalnie.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.