Data wpisu: 02.01.2025

O co warto uzupełnić tanią stronę internetową, aby prezentowała się lepiej?

Jeśli chcemy zachować niski koszt produkcji strony internetowej, to siłą rzeczy musimy iść na pewne kompromisy. Im więcej pracy trzeba włożyć w stworzenie witryny i im więcej osób jest w to zaangażowanych, tym po prostu wyższe koszty. Wniosek? Tanie strony internetowe najczęściej są bardzo uproszczone, zawierając tylko niezbędne elementy. Jeśli jednak budżet jest elastyczny i można go odrobinę nagiąć, to dobrym pomysłem będzie uzupełnienie strony o pewne dodatki znacząco podnoszące jej funkcjonalność, a przy tym wcale nie takie kosztowne. Kilka przykładów znajdziesz w naszym poradniku.

Blog

Warto go mieć i aktywnie prowadzić nawet na bardzo prostej i niedrogiej stronie internetowej. Regularne publikowanie wartościowych artykułów poradnikowych jest mile widziane przez Google, co może przyczynić się do poprawy widoczności witryny w wyszukiwarce. Merytoryczne artykuły zwiększają również zaufanie do marki przedsiębiorstwa i przyciągają na stronę ruch organiczny (bezpłatny).

FAQ

Dział z odpowiedziami na często zadawane pytania jest świetnym sposobem na to, aby wzbogacić stronę o wartościową, atrakcyjną treść, wplatając w nią również frazy kluczowe, co będzie korzystne z punktu widzenia pozycjonowania. Ponadto taki dział, o ile jest dostatecznie rozbudowany, może realnie zmniejszyć liczbę zapytań od klientów, którzy wciąż proszą o wyjaśnienie tych samych kwestii – to z kolei upraszcza i przyspiesza obsługę klienta.

Przyciski CTA

Przyciski CTA (Call to Action) to ważne elementy porządkujące przestrzeń strony, a przede wszystkim mające na celu zachęcenie użytkownika do podjęcia oczekiwanego przez firmę działania.

Klasyczne przykłady przycisków CTA to: „Skontaktuj się z nami”, „Zobacz więcej”, „Kup teraz”, „Poznaj ofertę” itp.

Formularz kontaktowy

Wspominamy o nim pro forma, ponieważ trudno jest nam sobie wyobrazić, aby jakakolwiek agencja marketingowa nie zaproponowała klientowi zaimplementowania formularza kontaktowego na stronie, nawet tej podstawowej.

Jest to niezbędny element wpływający na funkcjonalność witryny i UX, który może przyczynić się do zwiększenia liczby zapytań bezpośrednio ze strony internetowej firmy.

Dobra treść

Opracowanie atrakcyjnej, profesjonalnej treści, która jest wytworem profesjonalisty, a nie narzędzi AI, może się wydawać dość kosztowną inwestycją, ale to tylko pozory. W rzeczywistości teksty stworzone przez copywritera stanowią margines ceny produkcji całej strony, jednocześnie stanowiąc jeden z jej kluczowych elementów.

Dobra, angażująca treść zawsze podnosi atrakcyjność witryny, zwiększa zaufanie do marki i poprawia jej wizerunek, na czym powinno zależeć każdemu właścicielowi strony internetowej – nawet tej najtańszej i zupełnie podstawowej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry