Data wpisu: 23.04.2021

Ocena koncepcji firmowej strony internetowej – jak dać wartościowy feedback agencji?

Firmowa strona internetowa nie powstaje na pstryknięcie. To złożony proces, w który zleceniodawca powinien się zaangażować. Podstawowym obowiązkiem przedsiębiorcy lub reprezentującej go osoby jest opiniowanie poszczególnych etapów, przede wszystkim koncepcji firmowej strony internetowej. Wartościowy feedback pozwoli agencji wprowadzić niezbędne zmiany lub kontynuować prace wiedząc, że klient akceptuje ten kierunek. Jak dać taki feedback? Oto rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę.

Dużo łatwiej jest coś usunąć, niż stworzyć od nowa

Przede wszystkim nie zasypuj agencji pomysłami na dodanie nowych elementów – to zawsze wydłuża czas realizacji i może spowodować konieczność renegocjowania ustalonej już kwoty. Jeśli wstępna koncepcja nie do końca Ci się podoba, to zawsze lepiej jest wyobrazić sobie, jak strona będzie wyglądać bez kontrowersyjnych elementów.

Zdziwiłbyś się, jak świetny efekt można osiągnąć rezygnując z jakiegoś szczegółu i zyskując wolną przestrzeń. Usunięcie czegoś ze strony głównej jest szybsze, tańsze (zwykle nie wiąże się z dopłatą), a zawsze można bez problemu do tego elementu wrócić.

Zwróć uwagę na fonty

Fonty, czyli charakter czcionki użytej do zamieszczania treści na stronie, mają kluczowy wpływ na wygląd layoutu witryny. Często jest tak, że klientowi coś na stronie nie gra, doszukuje się jakichś poważnych błędów projektowych, po czym następuje zmiana czcionki i witryna prezentuje się o niebo lepiej.

Rada

Równie ważny, jak wygląd czcionki, jest układ tekstu. Zwróć uwagę na to, czy na stronie nie ma zbitych bloków treści (nieczytelnych dla odbiorcy), czy najważniejsze kwestie zostały wyróżnione np. w formie boksów, czy tekst da się wygodnie „skanować” wychwytując z niego najistotniejsze dla klienta informacje.

Detale funkcjonalne

Firmowa strona internetowa ma być nie tylko efektowna pod względem graficznym i mieć duży walor informacyjny. Musi być wygodna w obsłudze. Obecnie każda profesjonalna agencja reklamowa projektuje witryny zgodnie z zasadami UX, aby każdy użytkowników mógł bez problemu znaleźć na stronie to, co go interesuje.

Oceniając wstępną koncepcję strony internetowej wciel się w rolę Twojego klienta lub poproś o opinię kogoś postronnego. Sprawdźcie, czy wszystkie elementy mające wpływ na funkcjonalność – np. formularz kontaktowy, menu, stopka – są łatwe do znalezienia, czy prowadzą do tego, czego spodziewacie się po kliknięciu w dany odnośnik. Jeśli gubisz się na stronie, to Twój klient będzie mieć podobnie – z tą różnicą, że on już na tę witrynę nie wróci. Masz więc okazję, aby dopracować te kwestie z projektantem strony dając mu wartościowy feedback.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry