Data wpisu: 09.10.2021

Pierwsze kroki w projektowaniu layoutu graficznego strony internetowej

Strona internetowa ma mieć nie tylko wartość informacyjną, ale także wizualną. Pisząc prościej: musi się podobać. Nic nam po świetnych tekstach i dobrze opisanej ofercie, jeśli użytkownik będzie się męczyć przeglądając poszczególne kategorie. Stąd kluczowy w procesie projektowania witryny jest udział studia graficznego, które odpowiada za layout strony. Sprawdź, jakie są pierwsze kroki na drodze do stworzenia atrakcyjnej strony internetowej.

Typografia

Wybór odpowiedniej czcionki jest bardzo ważnym etapem prac nad graficznym layoutem witryny. Typografia będzie mieć duży wpływ na wygląd strony oraz jej czytelność, dlatego nie można tutaj popełnić żadnego błędu. Zwłaszcza, że wybór czcionek jest dziś na tyle duży, iż bez problemu można dopasować konkretny font do charakteru marki oraz docelowej estetyki strony internetowej.

Ważne!

Liczy się nie tylko rodzaj czcionki, ale również jej kolorystyka. Należy uważać na błędy, które spowodują, że tekst będzie słabo widoczny lub całkowicie nieczytelny.

Kolorystyka strony

Powinna być ona tożsama z kolorami marki, które stanowią fundamentalny element jej identyfikacji wizualnej. Jeśli mamy już logo marki, to studio graficzne powinno zastosować tę samą lub zbliżoną kolorystykę przy projektowaniu poszczególnych fragmentów layoutu strony. Dzięki temu uzyskamy efekt spójnego wizerunku, co zawsze dobrze wpływa na profesjonalizację marki w oczach klientów.

Dobierając kolorystykę strony nie możemy natomiast dopuścić do sytuacji, w której utrudni ona czytanie treści oraz przykryje logo marki. Kolory mają spowodować, że strona będzie przyjemna dla oka, ale przede wszystkim czytelna.

Motywy graficzne

Stosuje się je przede wszystkim na stronie głównej, w stopce oraz w poszczególnych zakładkach. Do motywów graficznych zaliczymy obrazki wyświetlane w sliderach, ikonki firmowych social media czy wszelkiego rodzaju ikony porządkujące strukturę strony (w tym symbolizujące poszczególne elementy oferty).

Motywy te muszą być tożsame z charakterem marki oraz tym, co ma ona do zaoferowania klientom. Muszą być również zrozumiałe – np. stosując ikonkę świnki-skarbonki sugerujemy użytkownikowi witryny, że wybierając dany produkt czy usługę może sporo zaoszczędzić.

Fotografie

Na koniec tego etapu projektowania studio graficzne wybiera fotografie, które będą pasować do layoutu witryny oraz zakresu oferty klienta. Zdjęcia najczęściej kupuje się z tzw. stocków, choć możliwe jest również zastosowanie autorskich fotografii, o ile spełniają one kryteria jakościowe.

Tematyka zdjęć musi oczywiście korespondować z ofertą firmy, sugerując użytkownikom, co znajdą na konkretnej stronie. Bardzo ważne jest również takie skompresowanie zdjęć, aby strona szybko się ładowała, co ma duże znaczenie z punktu widzenia pozycjonowania.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry