Data wpisu: 06.09.2023

Po czym klient poza, że Twoja strona internetowa była tania?

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na sukces we współczesnym biznesie ma wizerunek. Ten kreuje się nie tylko poprzez obsługę klienta, ale także odpowiednią prezencję marki, w tym wszystkie elementy jej identyfikacji wizualnej. Należy do nich również strona firmowa. Koszty zaprojektowania indywidualnej, bardzo profesjonalnej witryny, idą dziś w dziesiątki tysięcy złotych, dlatego nie dziwi, że wiele firm wybiera tańsze rozwiązania. Szablonowość i niska cena strony mogą niestety rzucać się w oczy, a kilka przykładów znajdziesz w naszym poradniku.

Szablon graficzny

Każda tania strona internetowa jest budowana w oparciu o gotowy szablon. Grunt, to wybrać taki, który nie sprawia wrażenia wręcz skrajnie taniego czy wręcz bezpłatnego. Pomiędzy szablonami graficznymi istnieją bardzo duże różnice jakościowe, co oczywiście jest doskonale widoczne nawet dla osób niemających na co dzień do czynienia z projektowaniem stron www.

Teksty oparte o gotowce

Nawet w oszczędzaniu trzeba mieć umiar. Tymczasem zdarza się, że przedsiębiorcy zamawiający tanią stronę internetową nie chcą inwestować nawet w nieco lepsze, unikalne teksty. To niestety aż rzuca się w oczy, gdy widzimy powielane slogany, nagłówki, nawet całe fragmenty tekstów, w których zmieniono tylko nazwę marki.

Najtańsze zdjęcia ze stocków

Żeby była jasność: każda tania strona internetowa zostanie wypełniona zdjęciami z tzw. stocków, czyli darmowych banków zdjęć. Jest to po prostu najtańsze rozwiązanie. Można natomiast nieco się wysilić i wybrać takie fotografie, które nie powtarzają się na setkach innych witryn i nie wyglądają tak, jakby zostały zrobione telefonem (i to jeszcze sprzed ery smartfonów).

Słabe UX

UX (user experience), czyli szeroko rozumiana użyteczność strony internetowej, to bardzo ważna kwestia, na którą trzeba zwrócić uwagę przy projektowaniu witryny – nawet posiłkując się gotowym szablonem. Konieczne jest wybranie takiej makiety strony, która gwarantuje łatwe poruszanie się po niej, szybkie wyszukanie potrzebnych informacji oraz nawiązanie kontaktu z przedsiębiorstwem.

Słabe UX zawsze świadczy o tym, że strona została wykonana „na kolanie”, co najpewniej wynika z tego, że była (za)bardzo tania.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry