Nadszedł ten długo oczekiwany dzień. Agencja reklamowa (lub freelancer) poinformowała Cię, że Twoja nowa, piękna, cudowna strona internetowa jest gotowa i czeka już tylko na Twoje błogosławieństwo, aby móc ruszyć w odmęty Internetu i zacząć pozyskiwać dla Ciebie tabuny klientów. Moment, nie odpływajmy za bardzo. Masz do zrobienia jeszcze jedną, w gruncie rzeczy kluczową rzecz. Musisz ocenić, czy ta strona rzeczywiście może być przez Ciebie zaakceptowana. Jak to zrobić? Jakimi kryteriami się kierować?
To pierwsza rzecz, którą musisz dokładnie ocenić. Strona powinna Ci się po prostu podobać, a jej estetyka musi być zgodna z tym, czego oczekiwałeś. Sprawdź, czy wszystkie zalecenia z briefu zostały zrealizowane przez agencję. Po ocenie własnej przejdź do kolejnego kroku i pokaż witrynę kilku osobom postronnym.
To one najbardziej obiektywnie ocenią wygląd strony. Jeśli masz taką możliwość, poproś o przyjrzenie się witrynie osobom, które teoretycznie znajdują się w Twojej grupie docelowej, a więc np. przedsiębiorcom, dzieciom, kobietom, sportowcom. Ich opinia jest bardzo ważna.
Sprawdź, ile czasu zajmuje Ci dotarcie do najważniejszych informacji, czyli: cennika, danych kontaktowych, poszczególnych składników oferty. Jeśli strona jest sklepem internetowym, to symuluj dokonanie zakupów aż do ostatniego kroku, czyli płatności. Może się okazać, że proces jest nieintuicyjny i zwyczajnie irytujący, co z pewnością dostrzegą też Twoi potencjalni klienci.
Na tym etapie możliwe jest jeszcze bezbolesne wprowadzenie zmian i przygotowanie takiej strony, która od samego początku będzie przyjazna użytkownikom i w pełni funkcjonalna.
Możesz użyć prostego narzędzia, chociażby PageSpeed Insights. Powie Ci ono, jak długo ładuje się Twoja nowa strona i co ewentualnie spowalnia ten proces. Pamiętaj, że użytkownicy komputerów są skłonni poczekać na załadowanie witryny do 3 sekund. Użytkownicy mobilni są znacznie mniej cierpliwi i jeśli strona jest wolna, bo np. została źle zoptymalizowana czy jest przeładowana grafiką, trzeba to naprawić.
Dokładnie przeczytaj wszystkie teksty umieszczone na stronie, nawet jeśli wcześniej je akceptowałeś. Sprawdź, czy układ treści Ci odpowiada, czy nie wkradły się jakieś chochliki, czy wszystkie dane kontaktowe się zgadzają.
Uruchom swoją stronę na smartfonie i sprawdź, czy jest czytelna, czy możesz z niej łatwo korzystać. Oczywiście wcześniej upewnij się, że zleciłeś agencji przygotowanie responsywnej wersji witryny. Poprawne wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych jest niezwykle ważne.
Na sam koniec przetestuj jeszcze działanie strony na różnych przeglądarkach, aby mieć pewność, że każdy użytkownik będzie mógł bez przeszkód i z przyjemnością zapoznać się z treścią witryny.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.