Strona internetowa dla prywatnej placówki medycznej

Data wpisu: 13.11.2017
Zdjęcie główne #1368 - Strona internetowa dla prywatnej placówki medycznej

Prywatne usługi medyczne należą do najbardziej dochodowych na świecie. Również w Polsce ten sektor przeżywa boom, na co wpływ ma kilka czynników. Po pierwsze: Polacy generalnie są niezadowoleni z państwowej służby zdrowia. Po drugie: mamy coraz więcej pieniędzy i zwyczajnie stać nas na to, aby nie czekać w kolejkach i nie oglądać smutnych min lekarzy zmuszonych do pracy „na państwowym”. Jeśli chcesz otworzyć prywatną placówkę medyczną, to oczywiście będzie Ci potrzebna profesjonalna strona internetowa. Sprawdź, czego nie może na niej zabraknąć.

Zacznijmy od podstaw

Czyli od odpowiedzi na pytanie: po co prywatnej placówce medycznej strona internetowa? To proste. W branży prywatnych usług medycznych panuje już olbrzymia konkurencja, a pacjenci mogą dosłownie przebierać w ofertach. Oczywiście nadal głównym kanałem pozyskiwania klientów jest system poleceń, ale nie każdy może z nich skorzystać – np. osoby, które dopiero co przeprowadziły się do nowego miasta.

Profesjonalna strona internetowa jest wizytówką prywatnej placówki medycznej. Nie zapominajmy, że gros jej pacjentów będą stanowić osoby majętne, które przykładają dużą wagę do jakości. Chcą się czuć dopieszczone, skoro już mają zapłacić sporo pieniędzy np. za badanie USG czy poradę ginekologiczną. Takie osoby raczej nie skorzystają z oferty przychodni, która nie ma strony internetowej (bo skąd się wtedy o niej dowiedzą?) lub jej strona jest wykonana w sposób amatorski.

Dokładny opis usług

Fundamentem strony internetowej prywatnej placówki medycznej jest zrozumiały i obszerny opis oferowanych usług. Pacjenci muszą mieć możliwość szybkiego zapoznania się z ofertą placówki. Załóżmy, że Jana Kowalskiego bolą plecy. Po wejściu na stronę oczekuje, że w ciągu maksymalnie kilkudziesięciu sekund będzie mógł ustalić, czy dana przychodnia zatrudnia fizjoterapeutę.

Opisy usług medycznych muszą być proste, ale także atrakcyjne dla pacjentów. Nie zapominajmy, że zwykle osoby korzystające z opieki medycznej nie mają szerokiej wiedzy na temat poszczególnych specjalizacji lekarskich. Dobrze jest więc posługiwać się sugestywnymi przykładami w stylu: „Miewasz zawroty głowy, chwilowe utraty świadomości, coraz trudniej jest Ci się skupić na pracy? Zapisz się na wizytę u naszego neurologa.”

Funkcjonalność

Dlaczego ludzie korzystają z prywatnej opieki medycznej? Ponieważ nie chcą czekać w kolejkach na wizytę u specjalisty. Strona internetowa prywatnej placówki nie może więc w żaden sposób wydłużać procesu umówienia się do lekarza. Trzeba zadbać o czytelne menu, doskonale widoczną zakładkę kontaktową i – to absolutna podstawa – internetowy formularz umawiania wizyt.

Rada

Warto postawić na wiele form kontaktu z przychodnią: telefon, mail, formularz, media społecznościowe. Z usług medycznych korzystają też osoby bardzo młode, które niekoniecznie mają czas i ochotę, aby rejestrować się telefonicznie.

Wiarygodność

Lekarz to zawód zaufania publicznego, dlatego prywatna placówka medyczna musi zrobić wszystko, by pacjenci zaufali także zatrudnianym przez nią specjalistom. Dlatego na stronie internetowej niezbędne jest stworzenie zakładki, w której zostaną przedstawieni poszczególni lekarze i pielęgniarki. Krótka metryczka plus zdjęcie (koniecznie w kitlu!) to fajny i skuteczny dodatek, który przyciągnie uwagę pacjentów.

Na wiarygodność placówki medycznej wpływa też oczywiście wygląd samej strony. Tutaj bardzo ważne jest dobranie odpowiedniej kolorystyki i całego layoutu graficznego, który musi być stonowany i od razu budzić zaufanie pacjentów.

Ostatnią, ale bardzo ważną radą, jest zaprojektowanie strony internetowej dla prywatnej placówki medycznej w technologii RWD. Chodzi o to, aby witryna poprawnie wyświetlała się na urządzeniach mobilnych. Spora grupa pacjentów z pewnością będzie chciała umówić wizytę za pomocą smartfona – należy im to umożliwić.

Autor wpisu: Soluma

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.