Wielokrotnie można się spotkać z twierdzeniem, że strona internetowa jest lekiem na całe zło, Świętym Graalem marketingu internetowego i prostym narzędziem do natychmiastowego zwiększenia sprzedaży oraz poprawy wizerunku firmy. To prawda, ale tylko w przypadku dobrze zaprojektowanych stron www. Kiepski, tani serwis nie dość, że jest nieskuteczny, to jeszcze może przynieść odwrotne efekty i wpłynąć na zmniejszenie zasięgu reklamowego firmy. Jeśli obserwujesz ten trend, koniecznie sprawdź, czy Twoja firmowa strona www nie zawiera tych 5 błędów.
- Elementy przeszkadzające – chodzi tu o wszelkie „bajery”, które poza efektownym wyglądem nie wnoszą niczego do jakości strony, a wręcz ją obniżają. Użytkownicy nie lubią animacji, dziwnych czcionek, ogromnych zdjęć zajmujących pół ekranu i innych tego typu ciekawostek. Ograniczają one funkcjonalność strony i powodują, że czas spędzony na witrynie jest liczony w sekundach, a nie w minutach.
- Zła optymalizacja strony – Twoja strona ma 10 odwiedzin miesięcznie, z czego 8 stanowią te z Twojego komputera? Coś tu wyraźnie nie gra. Wina często leży po stronie złej optymalizacji, którą powinna przeprowadzić firma produkująca witrynę. Brak optymalizacji powoduje, że strona nie jest prawidłowo indeksowana w wyszukiwarce i nigdy nie osiągnie przyzwoitej pozycji w wynikach wyszukiwania.
- Kiepska treść – nie jest prawdą, że ludziom nie chce się czytać. To właśnie zawartość tekstowa strony www decyduje o tym, czy użytkownik nabierze zaufania do firmy i będzie chciał się z nią skontaktować. Jeśli na Twojej stronie brakuje treści, jest ona słaba stylistycznie, nie prezentuje korzyści wynikających ze skorzystania z oferty, to jak najszybciej zatrudnij sprawnego copywritera.
- Brak responsywności – jeśli Twoja strona firmowa nie jest poprawnie wyświetlana na urządzeniach mobilnych, to już teraz możesz zapomnieć o jej ekspansji w sieci. Nie dość, że takie strony są źle oceniane przez Google, to jeszcze są ignorowane przez miliony potencjalnych klientów. Pamiętaj, że na rynek wchodzi pokolenie, które nie wyobraża sobie braku możliwości zapoznania się z ofertą firmy za pomocą smartfona.
- Nuda – nudne, przewidywalne, schematyczne strony internetowe giną w tłumie bardzo fajnych serwisów. Pomyśl o salonie samochodowym. Jeden jest nowoczesny, przestrzenny, świetnie prezentuje lśniące auta i częstuje kawą. Drugi to blaszany garaż, w którym samochody stoją na cegłach, a na ich karoseriach piętrzy się kurz. W którym miejscu wolałbyś kupić nowe auto? No właśnie.
Niestety bywa tak, że źle zaprojektowanej strony internetowej nie da się już uratować lub jest to po prostu nieopłacalne. Wówczas lepiej od razu zdecydować się na budowę nowej witryny, stworzonej zgodnie z nowoczesnymi standardami i pozbawionej wspomnianych przez nas błędów.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive