Prywatny gabinet stomatologiczny to bardzo dochodowy biznes, który jednak wymaga znaczących inwestycji. Nie tylko w wyposażenie i personel, ale także działania promocyjne. W dobie powszechnego dostępu do Internetu pacjenci mogą swobodnie wybrać gabinet, który zapewni im najlepszą opiekę w konkurencyjnej cenie. Dlatego podstawowym narzędziem promocji biznesu jest strona internetowa. Powinna być nie tylko nowoczesna i przejrzysta, ale także zawierać trzy kluczowe elementy, które umożliwią jej osiągnięcie bardzo wysokiej pozycji w wyszukiwarce i tym samym popularyzację gabinetu.
Pod koniec drugiej dekady XXI wieku jest to absolutna podstawa. Pacjenci prywatnych gabinetów stomatologicznych mają pieniądze, ale muszą na nie długo pracować, dlatego zależy im na wygodnej i szybkiej opcji rejestracji. Pomyśl również czysto biznesowo: dysponując formularzem online na www nie musisz utrzymywać tradycyjnej recepcji, a przynajmniej nie na pełen etat.
Wdrożenie formularza nie jest szczególnie skomplikowane, ale należy go połączyć z wewnętrznym systemem zbierania rezerwacji i ustalania godzin wizyt. Takie narzędzie programistyczne znacznie ułatwi Ci zarządzanie grafikiem. Będzie to również kluczowy element, który wyróżni Twój gabinet na tle konkurencji. „Umów swoją wizytę online, bez dzwonienia i kolejek!” - takie hasło na 100% przyciągnie pacjentów.
Nawet nie rozważaj możliwości umieszczenia na stronie lakonicznej informacji w stylu: „Ceny ustalane są po konsultacji telefonicznej lub w gabinecie” - współcześni pacjenci bardzo tego nie lubią. Brak szczegółowego cennika jest kulą u nogi i na pewno znacząco zawęzi Twoją grupę docelową.
Cennik to nie tylko tabelka ze stawkami za poszczególne zabiegi. Możesz również krótko i konkretnie opisać, co składa się na daną usługę i od czego zależy ostateczna cena np. uzupełniania ubytku. Takie treści mogą mieć charakter poradnikowy i świetnie wzbogacić zawartość strony, co szybko zostanie odnotowane przez Google – pozycja witryny na pewno się poprawi.
Nie musimy tego chyba zbyt szeroko omawiać. Blog na stronie przynosi dwie podstawowe korzyści:
Na blogu możesz publikować artykuły, które podejmują kluczowe zagadnienia dla pacjentów, np. jak przygotować dziecko do pierwszej wizyty u dentysty, jak wybielić zęby, jak uniknąć bólu podczas borowania itd. W ten sposób zapracujesz na zaufanie pacjentów, co w Twojej branży jest bezcenne.
Oczywiście, możesz stwierdzić, że nie masz czasu na prowadzenie bloga. Od czego są jednak profesjonaliści? Zlecenie tworzenia wartościowych, ciekawych artykułów poradnikowych nie jest drogie, a przede wszystkim stanowi jedną z najlepszych inwestycji w marketing firmy. Blog nie przynosi efektów natychmiast, za to są one długofalowe. Pamiętaj, że zawartość treściowa strony jest obecnie (i jeszcze dług będzie) najważniejszym czynnikiem rankingowym Google.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.