Trzy elementy, dzięki którym strona Twojego gabinetu stomatologicznego wystrzeli w wynikach wyszukiwania

Data wpisu: 10.08.2018
Zdjęcie główne #1512 - Trzy elementy, dzięki którym strona Twojego gabinetu stomatologicznego wystrzeli w wynikach wyszukiwania

Prywatny gabinet stomatologiczny to bardzo dochodowy biznes, który jednak wymaga znaczących inwestycji. Nie tylko w wyposażenie i personel, ale także działania promocyjne. W dobie powszechnego dostępu do Internetu pacjenci mogą swobodnie wybrać gabinet, który zapewni im najlepszą opiekę w konkurencyjnej cenie. Dlatego podstawowym narzędziem promocji biznesu jest strona internetowa. Powinna być nie tylko nowoczesna i przejrzysta, ale także zawierać trzy kluczowe elementy, które umożliwią jej osiągnięcie bardzo wysokiej pozycji w wyszukiwarce i tym samym popularyzację gabinetu.

Formularz z rejestracją online

Pod koniec drugiej dekady XXI wieku jest to absolutna podstawa. Pacjenci prywatnych gabinetów stomatologicznych mają pieniądze, ale muszą na nie długo pracować, dlatego zależy im na wygodnej i szybkiej opcji rejestracji. Pomyśl również czysto biznesowo: dysponując formularzem online nie musisz utrzymywać tradycyjnej recepcji, a przynajmniej nie na pełen etat.

Wdrożenie formularza nie jest szczególnie skomplikowane, ale należy go połączyć z wewnętrznym systemem zbierania rezerwacji i ustalania godzin wizyt. Takie narzędzie programistyczne znacznie ułatwi Ci zarządzanie grafikiem. Będzie to również kluczowy element, który wyróżni Twój gabinet na tle konkurencji. „Umów swoją wizytę online, bez dzwonienia i kolejek!” - takie hasło na 100% przyciągnie pacjentów.

Cennik

Nawet nie rozważaj możliwości umieszczenia na stronie lakonicznej informacji w stylu: „Ceny ustalane są po konsultacji telefonicznej lub w gabinecie” - współcześni pacjenci bardzo tego nie lubią. Brak szczegółowego cennika jest kulą u nogi i na pewno znacząco zawęzi Twoją grupę docelową.

Cennik to nie tylko tabelka ze stawkami za poszczególne zabiegi. Możesz również krótko i konkretnie opisać, co składa się na daną usługę i od czego zależy ostateczna cena np. uzupełniania ubytku. Takie treści mogą mieć charakter poradnikowy i świetnie wzbogacić zawartość strony, co szybko zostanie odnotowane przez Google – pozycja witryna na pewno się poprawi.

Blog

Nie musimy tego chyba zbyt szeroko omawiać. Blog na stronie przynosi dwie podstawowe korzyści:

  • Wspiera witrynę w wyszukiwarce (pozycjonowanie organiczne)
  • Buduje markę firmy, w tym przypadku gabinetu

Na blogu możesz publikować artykuły, które podejmują kluczowe zagadnienia dla pacjentów, np. jak przygotować dziecko do pierwszej wizyty u dentysty, jak wybielić zęby, jak uniknąć bólu podczas borowania itd. W ten sposób zapracujesz na zaufanie pacjentów, co w Twojej branży jest bezcenne.

Oczywiście, możesz stwierdzić, że nie masz czasu na prowadzenie bloga. Od czego są jednak profesjonaliści? Zlecenie tworzenia wartościowych, ciekawych artykułów poradnikowych nie jest drogie, a przede wszystkim stanowi jedną z najlepszych inwestycji w marketing firmy. Blog nie przynosi efektów natychmiast, za to są one długofalowe. Pamiętaj, że zawartość treściowa strony jest obecnie (i jeszcze dług będzie) najważniejszym czynnikiem rankingowym Google.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski