Data wpisu: 22.06.2023

Dlaczego agencja pyta o budżet przy wycenie projektów graficznych?

Projektowanie grafiki to podstawowa usługa w ofercie każdej profesjonalnej agencji marketingowej. Nie ma mowy o skutecznym wprowadzeniu marki na rynek i zagwarantowaniu jej widoczności, jeśli nie posiada ona kluczowych elementów brandingu, chociażby logo. Chcąc zlecić wykonanie jakiegoś projektu graficznego musisz zacząć od wypełnienia briefu dla agencji, w którym jedno z pytań zwykle dotyczy posiadanego budżetu. Dlaczego to takie ważne? Oto podstawowe powody.

Budżet pozwala wstępnie określić to, na co klient może liczyć

Zacznijmy od najprostszego wyjaśnienia. Każda agencja posiada w swojej ofercie usługi z różnych półek cenowych, adresowane do innych klientów. Głównym kryterium jest tutaj posiadany budżet. Jeśli np. klient chce zamówić projekt logo, a ma do dyspozycji 1500 złotych, to od razu wiadomo, że agencja nie oddeleguje do tego zlecenia swoich najlepszych grafików i nie zarezerwuje na nie np. dwóch dni roboczych.

Na podstawie budżetu agencja może ocenić poziom koniecznego zaangażowania

Nie jest tajemnicą (ani niczym złym), że agencje są gotowe do oddelegowania większego zespołu pracowników do realizacji zlecenia na rzecz klienta premium. Jeśli klient deklaruje wysoki budżet, to wiadomo, że ma również adekwatne oczekiwania – taki klient jest atrakcyjniejszy dla agencji, ponieważ gwarantuje pracę dla co najmniej kilku osób, w dodatku na dłuższy czas.

Druga strona medalu jest taka, że im wyższy budżet i zakres zlecenia, tym odleglejszy będzie termin realizacji. Tym samym informacja na temat posiadanego budżetu umożliwia agencji rzetelne wycenienie usługi oraz zarezerwowanie dla niej miejsca w kalendarzu.

Budżet mówi wiele na temat podejścia klienta do swojej marki

Oczywiście to, że ktoś dysponuje bardzo ograniczonym budżetem, wcale nie przekreśla jego szans na zbudowanie silnej, atrakcyjnej i dochodowej marki. Na pewno natomiast wydłuży ten proces – to już nie te czasy, gdy potęgi biznesu rodziły się w garażach.

Agencja widząc, że klient ma do dyspozycji np. 1000 złotych, nie będzie proponować mu rozwiązań wybieranych przez dużo większe marki, ponieważ potencjalna współpraca zakończyłaby się już na etapie przesłania oferty cenowej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry