Projektowanie grafiki to podstawowa usługa w ofercie każdej profesjonalnej agencji marketingowej. Nie ma mowy o skutecznym wprowadzeniu marki na rynek i zagwarantowaniu jej widoczności, jeśli nie posiada ona kluczowych elementów brandingu, chociażby logo. Chcąc zlecić wykonanie jakiegoś projektu graficznego musisz zacząć od wypełnienia briefu dla agencji, w którym jedno z pytań zwykle dotyczy posiadanego budżetu. Dlaczego to takie ważne? Oto podstawowe powody.
Zacznijmy od najprostszego wyjaśnienia. Każda agencja posiada w swojej ofercie usługi z różnych półek cenowych, adresowane do innych klientów. Głównym kryterium jest tutaj posiadany budżet. Jeśli np. klient chce zamówić projekt logo, a ma do dyspozycji 1500 złotych, to od razu wiadomo, że agencja nie oddeleguje do tego zlecenia swoich najlepszych grafików i nie zarezerwuje na nie np. dwóch dni roboczych.
Nie jest tajemnicą (ani niczym złym), że agencje są gotowe do oddelegowania większego zespołu pracowników do realizacji zlecenia na rzecz klienta premium. Jeśli klient deklaruje wysoki budżet, to wiadomo, że ma również adekwatne oczekiwania – taki klient jest atrakcyjniejszy dla agencji, ponieważ gwarantuje pracę dla co najmniej kilku osób, w dodatku na dłuższy czas.
Druga strona medalu jest taka, że im wyższy budżet i zakres zlecenia, tym odleglejszy będzie termin realizacji. Tym samym informacja na temat posiadanego budżetu umożliwia agencji rzetelne wycenienie usługi oraz zarezerwowanie dla niej miejsca w kalendarzu.
Oczywiście to, że ktoś dysponuje bardzo ograniczonym budżetem, wcale nie przekreśla jego szans na zbudowanie silnej, atrakcyjnej i dochodowej marki. Na pewno natomiast wydłuży ten proces – to już nie te czasy, gdy potęgi biznesu rodziły się w garażach.
Agencja widząc, że klient ma do dyspozycji np. 1000 złotych, nie będzie proponować mu rozwiązań wybieranych przez dużo większe marki, ponieważ potencjalna współpraca zakończyłaby się już na etapie przesłania oferty cenowej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.