Data wpisu: 26.08.2016

Jak zaprojektować logo dla restauracji, kawiarni, cukierni? 5 praktycznych rad

Logo jest niezbędnym elementem biznesowego wizerunku. Uzupełnia, a nierzadko zastępuje nazwę firmy. To z nim utożsamiają się klienci i trzeba o tym pamiętać, zanim zaakceptuje się dany projekt graficzny. Czy to logo pasuje do marki? Czy dobrze koresponduje z ofertą? Czy jest czytelne dla klientów? Trudne pytania. Szczególnie dużo trudności może sprawić zaprojektowanie logo dla restauracji, kawiarni lub cukierni, ponieważ łatwo można przekroczyć granicę między prostotą znaku a jego infantylnością. Sprawdź, jakimi 5 zasadami trzeba się tutaj kierować.

  1. „Jedzeniowe” konotacje – naprawdę nie ma sensu silić się na przesadną oryginalność. Logo punktu gastronomicznego musi kojarzyć się z jedzeniem. Pomyśl – pójdziesz do restauracji, która w swoim logo ma klucz francuski? Niekoniecznie. Spójrz na logo najpopularniejszej restauracji świata. Czy wiesz, co kryje się pod słynnym M w logo McDonald's? Tak, to ogromna frytka. Knajpa składa obietnicę podania pysznych frytek, a więc odpowiada na zapotrzebowanie swojej grupy docelowej.
  2. Kolory – restauracje, szczególnie te adresowane do masowego klienta, nie powinny kojarzyć się z przesadnym szykiem. Nie jest więc dobrym pomysłem tworzenie logo, które mogłoby zostać użyte przez np. elegancki butik. Zapomnij o poważnej czerni. W takich logotypach lepiej sprawdzają się kolorowe elementy, najlepiej kojarzące się z daniem popisowym restauracji. Przykład? Spójrz na logo Pizza Hut. Zobaczysz tam kolory czerwony, żółty i zielony. Dobrze kombinujesz – to barwy klasycznej pizzy.
  3. Podkreślenie smaku – czy można przekazać smak poprzez logo? Pewnie, że tak. Z czym kojarzy się pyszna, gorąca kawa? Z wielkim, parującym kubkiem. Wszyscy znamy smak kawy, ale nie tylko on jest dla nas ważny. Liczy się też to, że z kubkiem czarnego napoju w ręku możemy się przez chwilę zrelaksować, odpocząć. Umieszczając taki parujący kubek w logo kawiarni działasz na zmysły swoich klientów, a dodatkowo od razu zdradzasz, czego mogą się spodziewać po przekroczeniu progu lokalu.
  4. Tożsamość restauracji – należy ją podkreślić poprzez logotyp. Jeśli widzisz logo knajpy, w którym dominują biel, czerwień i zieleń, to automatycznie uznajesz, że zjesz tam pyszne włoskie danie. Umieść w logo byczka, a na pewno skusisz fanów kuchni hiszpańskiej. Pamiętaj – prosta, uniwersalna symbolika jest najważniejsza.
  5. Unikalność – choć logotypy restauracji najczęściej wykorzystują te same schematy, to warto poszukać jakichś elementów oryginalności. Jeśli prowadzisz pizzerię, to czy koniecznie w logo musisz umieścić pizzę? Przecież z tym daniem kojarzy się też bazylia, pomidor, ser, Neapol itd. Trzeba poszukać czegoś unikalnego, ale niezbyt odbiegającego od charakteru restauracji.

Wszystkie te zasady mają wspólny mianownik: pomagają stworzyć logo, które naprawdę stanie się identyfikowalnym znakiem marki. Ma to szczególne znaczenie w przypadku restauracji, kawiarni i cukierni sieciowych. Klient musi nabrać zaufania do marki i wiedzieć, że dane logo jest synonimem określonej jakości, bez względu na to, w jakiej części świata się na nie trafia.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry