Data wpisu: 04.02.2023

Kiedy warto się wstrzymać z projektowaniem identyfikacji wizualnej marki?

Identyfikacja wizualna to wszystko to, z czym klienci będą kojarzyć Twoją markę. Składają się na nią takie elementy, jak logo, kolorystyka, wizytówki, papier firmowy, nawet stopka maila czy layout strony internetowej. Teoretycznie każda marka powinna mieć od początku swoją unikalną identyfikację, jednak bywają sytuacje, w których warto się wstrzymać z jej projektowaniem. Omawiamy je w naszym artykule.

Nie masz jeszcze pomysłu na swoją markę

Ten problem dotyczy większości przedsiębiorców ruszających z nową marką. Może się wydawać, że dobry biznesplan i pomysł na markę wystarczy, aby ruszyć z kopyta i szybko podbić branżę, ale z naszej praktyki wynika, że wielu naszych klientów dopiero po rozmowie z nami uświadamia sobie konieczność dokładniejszego zastanowienia się nad marką.

Jaka jest? Do kogo kieruje swoją ofertę? W jaki sposób ma się wyróżnić na rynku? Na kim się wzoruje, a w których obszarach ma wyznaczać standardy? Jeśli nie znasz jeszcze odpowiedzi na te pytania, to póki co wstrzymaj się z zamawianiem kompletnej identyfikacji wizualnej marki, ponieważ z dużym prawdopodobieństwem będzie ona nietrafiona.

Marka nie ma nazwy

Zdarza się, że po identyfikację wizualną zgłaszają się do nas klienci niemający nawet unikalnej nazwy marki. Częstym błędem poznawczym jest zrównywanie nazwy firmy z nazwą marki. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo to „PHU Jan Kowalski”, to chyba sam widzisz, że nie wygląda to i nie brzmi zbyt interesująco. Na podstawie takiej nazwy trudno będzie stworzyć kreatywną identyfikację wizualną. Zacznij więc od skorzystania z usługi profesjonalnego copywritera.

Brakuje Ci środków na porządną usługę projektową

Dobrym powodem, dla którego warto się wstrzymać z projektowaniem identyfikacji wizualnej marki jest mocno ograniczony budżet na takie prace. Nie wychodź z założenia, że dziś zamówisz logo za 500 złotych i po kilku miesiącach, gdy uzbierasz pieniądze, zlecisz zaprojektowanie czegoś lepszego.

Rozsądniej jest chwilowo rozwijać biznes bez kompleksowej identyfikacji i zlecić jej opracowanie w momencie, gdy stać Cię na usługę realizowaną przez profesjonalne studio grafiki.

Zmieniasz tożsamość marki

Masz już markę, która funkcjonuje na rynku od pewnego czasu, ale powoli przymierzasz się do diametralnej zmiany jej tożsamości? Chcesz skierować ofertę do zupełnie innej grupy docelowej? Najpierw obierz kierunek, opracuj strategię marki, a dopiero w następnym kroku zleć zaprojektowanie identyfikacji wizualnej. Unikniesz ryzyka, że nowa identyfikacja ostatecznie nie będzie pasować do zredefiniowanej marki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry