Data wpisu: 10.09.2020

Wprowadzenie nowej marki na rynek: dlaczego warto tutaj skorzystać z pomocy agencji marketingowej?

Nowa marka nigdy nie ma łatwo. Współczesny rynek jest niesamowicie konkurencyjny, w każdej branży mamy już dość stabilny układ sił i każdy, kto próbuje go zburzyć, musi się o to mocno postarać. Jeśli szykujesz się właśnie do wprowadzenia nowej marki na rynek, to absolutnie nie powinieneś tego robić w pojedynkę, bez wsparcia specjalistów. Sprawdź argumenty, które przemawiają za tym, by w cały proces zaangażować agencję marketingową.

Agencja i tak będzie Ci potrzebna

Możesz mieć ambicję samodzielnego utworzenia nowej firmy i wprowadzenia marki na rynek, ale… najpierw musisz tę markę mieć. Marka nie jest jakąś bezkształtną ideą. To zbiór wielu elementów, z którymi będą ją kojarzyć konsumenci. Przede wszystkim chodzi o identyfikację marki, czyli jej nazwę, slogan oraz oczywiście sferę wizualną: logo, kolorystykę, stronę internetową, pierwsze materiały reklamowe. Stworzenie tego wszystkiego i tak powinieneś powierzyć profesjonalnej agencji marketingowej, która ma doświadczenie w kreowaniu nowych marek.

Uniknięcie podstawowych błędów na starcie

Doświadczona agencja reklamowa dobrze zna realia rynkowe, potrafi prawidłowo wskazać oczekiwania grupy docelowej oraz na tej podstawie zaproponować kierunek budowania nowej marki i wprowadzania jej na rynek. Chodzi nie tylko o wspomnianą wcześniej identyfikację, ale także wybór strategii marketingowej, sposobu komunikowania się z konsumentami, wskazanie mediów, w których marka powinna być obecna. To wymaga bardzo dokładnej analizy opartej na doświadczeniu. Jeśli tego zabraknie, popełnione błędy mocno utrudnią marce skuteczne wejście na rynek i będą generować niepotrzebne straty finansowe.

Niższe koszty wprowadzenia marki na rynek

Kompleksowa opieka ze strony doświadczonej agencji marketingowej zawsze jest rozwiązaniem tańszym, niż zlecanie poszczególnych prac różnym podwykonawcom, a tym bardziej własnym pracownikom. Skąd ten wniosek? Jak pewnie wiesz najbardziej kosztowne są błędy własne, które trzeba później szybko naprawiać. Dużo kosztuje również własny czas, który przecież mógłbyś poświęcić na rzeczy przynoszące Ci bezpośredni dochód.

Pokażmy to na przykładzie identyfikacji wizualnej. Jeśli stworzysz ją samodzielnie lub powierzysz to zadanie anonimowemu freelancerowi, to na pewno będziesz zadowolony z ceny. Pytanie, czy również z jakości? Kiepska identyfikacja wizualna marki może ją narazić na śmieszność, a w najlepszym razie na brak wyrazistości i szybkie ugrzęźnięcie na branżowej mieliźnie. To z kolei oznacza straty i konieczność ponoszenia kolejnych wydatków na ratowanie sytuacji.

Stawiając na kompleksową współpracę z profesjonalną agencją marketingową, która ma doświadczenie w wprowadzaniu nowych marek na rynek, możesz w ciemno założyć, że każda złotówka zostanie zainwestowana z głową i docelowo przyniesie konkretny, wielokrotny zwrot.

Poza tym agencja marketingowa zapewni Ci długofalową opiekę nad marką, co jest bardzo komfortowym rozwiązaniem. W przyszłości będziesz mieć stały dostęp do solidnego marketingowego know-how oraz zespołu specjalistów, którzy już doskonale znają Twoją markę i nie muszą tracić czasu na poznanie jej wartości, historii czy dotychczasowej strategii promocyjnej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry