Na pewno kojarzysz ludzika Michelin czy biznesmena w cylindrze z gry „Monopoly”. To jedne z najbardziej znanych postaci pojawiających się w logach marek. I choć ten zabieg jest niezwykle rzadki, to warto go rozważyć na etapie projektowania nowego logo dla Twojej marki. Dlaczego? Najważniejsze argumenty znajdziesz w naszym poradniku.
Brand hero, czyli po prostu maskotka marki, może stanowić ogromne wsparcie dla działań marketingowych, a wręcz stać się ich kluczowym elementem. Posiadając brand hero możesz zbudować wokół tej postaci całą narrację i tym samym zwiększyć atrakcyjność marki w oczach grupy docelowej. Działania marketingowe z brand hero w tle są spójne, czytelne dla odbiorców oraz ułatwiają zwiększenie rozpoznawalności marki.
Ciekawie narysowana, rzucająca się w oczy postać może sprawić, że samo logo wyda się o wiele atrakcyjniejsze. Jest to zaleta sama w sobie, szczególnie w czasach, kiedy markom coraz trudniej jest wyróżnić się na tle licznej konkurencji. Jeśli marki, z którymi rywalizujesz, postawiły na klasykę, czyli logo typograficzne, ewentualnie uzupełnione o sygnet, to sięgając po logo z postacią możesz z miejsca przyciągnąć uwagę odbiorców usługi lub produktu.
Nawiązaliśmy do tego wcześniej, ale warto rozwinąć ten wątek. Wprowadzając jakąś charakterystyczną, atrakcyjną dla odbiorców i mocno związaną tematycznie z marką postać do logotypu, zyskujemy świetny element, który może być powielany we wszystkich kampaniach marketingowych brandu.
Maskotka marki sprawdzi się m.in.:
Logotyp zawierający postać marki znacząco zwiększa szansę na to, że zostanie on zapamiętany przez odbiorców. Ba, może dojść do sytuacji, w której to grupa docelowa świetnie kojarzy brand hero, choć jeszcze nie do końca przyswoiła sobie nazwę marki.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.