Data wpisu: 09.10.2015

Reklama na samochodzie – skuteczne dotarcie do klientów, ale pod kilkoma warunkami

Prawie darmowa, dociera do tysięcy potencjalnych klientów, może być umieszczona codziennie w innym miejscu – reklama idealna? Nie przesadzajmy, ale z pewnością reklama na samochodzie należy do czołówki najskuteczniejszych form promowania marki na zewnątrz firmy. Nic dziwnego, że po polskich drogach jeżdżą miliony aut oklejonych elementami identyfikacyjnymi, nie tylko tych należących do handlowców. Zanim jednak zdecydujemy, że nasz samochód także zostanie oklejony i dumnie ruszymy nim na podbój umysłów znudzonych przechodniów i innych kierowców, zastanówmy się nad kilkoma bardzo istotnymi kwestiami. Zacznijmy od początku.

Przede wszystkim potrzebny będzie..

Profesjonalny projekt oklejenia auta

Od tego zwyczajnie trzeba zacząć, bo reklama na samochodzie będzie skuteczna tylko wtedy, gdy postawimy na jej odpowiednią, czyli wysoką, jakość. Wyobraźmy sobie auto oklejone przypadkowo wyciętymi naklejkami z logo firmy. Czy to wygląda dobrze? Na pewno nie. Czy skutecznie komunikuje profesjonalizm marki? W żadnym wypadku.

Projekt graficzny oklejenia auta należy zlecić profesjonalnemu studiu graficznemu, które przede wszystkim dobierze go do modelu auta, jego wielkości, a także obowiązujących przepisów (dotyczących chociażby dopuszczalnego ograniczenia prześwitu szyb).

Kluczowe znaczenie ma tutaj odpowiednie rozmieszczenie elementów identyfikacji wizualnej marki, a także opcjonalnie jej sloganu. Całość nie musi przytłaczać graficznie, musi natomiast dobrze prezentować nazwę i logo firmy. Taki projekt trzeba oczywiście najpierw zaakceptować, a następnie znaleźć...

Profesjonalną firmę oklejającą auta

To drugi, nie mniej ważny etap. Nawet najlepszy projekt nic nam nie da, jeśli zdecydujemy się na usługi nieprofesjonalnego wykonawcy. Tanie oklejenie auta zawsze kończy się tym samym: marnym efektem. Folia w krótkim czasie zaczyna się łuszczyć, pojawiają się pęcherze powietrza, kolory i napisy blakną. To oczywiście całkowicie niweczy zamierzony cel promocyjny. Takie auto staje się antyreklamą naszej firmy.

O kontakt do polecanej firmy zajmującej się profesjonalnym oklejaniem aut zapytajmy w studiu graficznym, które przygotowało nam projekt. Często duże agencje same podejmują się realizacji takich zleceń. Warto się zdecydować na taką współpracę, bo wówczas zyskujemy gwarancję na całą usługę. Studio nie zarzuci wykonawcy złej jakości oklejenia, a ten nie obarczy odpowiedzialnością za słaby efekt nieprawidłowo przygotowanego projektu.

Wniosek jest oczywisty – reklama na samochodzie może być i z reguły jest znakomitym narzędziem promocyjnym, którego siła tkwi w znacznym zwiększaniu zasięgu elementów identyfikacji wizualnej marki. Jednak granica między tym, co pomaga naszej firmie, a co jej zaszkodzi, jest w tym przypadku bardzo cienka.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry