Data wpisu: 20.11.2015

Sesja zdjęciowa dla firmy – 5 spraw, o których musisz pamiętać

O fotografii korporacyjnej czytaliście już na naszym blogu, ale chcielibyśmy ten temat nieco rozwinąć. Dlatego tym razem pochylamy się nad kwestią profesjonalnej sesji zdjęciowej dla firmy. Jeśli zamierzamy podzielić się z klientami rzeczywistymi fotografiami produktów, a może także zdjęciami pracowników (i właściciela!), to zdecydowanie warto wcześniej zlecić przeprowadzenie takiej sesji. Inwestycja we współpracę z profesjonalistami na pewno się opłaci, a w najgorszym przypadku nie przyniesie firmie strat. O czym trzeba pamiętać, zanim podpiszemy umowę na wykonanie sesji zdjęciowej? Oto 5 naszych podpowiedzi.

1. Dobrze się zastanów, co chcesz pokazać – sesja zdjęciowa dla firmy może dotyczyć bardzo wielu spraw, począwszy na wykonaniu fotografii produktów do sklepu online, a na wykonaniu zdjęć firmy i pracowników do ekskluzywnego katalogu skończywszy. Wcześniej trzeba się oczywiście zastanowić, na czym tak naprawdę nam zależy i jaki cel chcemy osiągnąć. Sklep online zdecydowanie powinien zlecić wykonanie sesji zdjęciowej produktów, z kolei firma produkcyjna, która chce zaprezentować się swoim klientom, może to zrobić w postaci sesji pokazującej jej technologię.

2. Do kogo adresujesz zdjęcia? - to bardzo ważna sprawa, o którą na pewno zapyta też fotograf podejmujący się zlecenia. Możemy przecież osiągnąć bardzo różne efekty w zależności od tego, jaki charakter będą miały zdjęcia. Jeśli zależy nam na skróceniu dystansu między firmą a klientami, to bardzo fajnym pomysłem będzie wykonanie sesji z pracownikami w roli głównej wcielającymi się w jakieś role. Jeśli natomiast chcemy utrwalić profesjonalny wizerunek, wówczas fotograf skupi się elegancji i chłodnej fachowości.

3. Komu zlecić wykonanie zdjęć? - to nie jest taka prosta sprawa i raczej nie należy zlecać sesji pierwszemu lepszemu fotografowi weselnemu (bez urazy). Fotografia korporacyjna rządzi się bowiem swoimi prawami. Wymaga bardzo profesjonalnego sprzętu (także oświetleniowego) i wyczucia ze strony fotografa, który powinien po prostu wiedzieć, jak robić zdjęcia pod kątem ich marketingowego wykorzystania.

4. Co zrobić ze zdjęciami? - ok, zdjęcia są gotowe i co teraz? Aby nie była to inwestycja wyłącznie w lepsze samopoczucie właściciela, potrzebny jest plan dystrybucji wykonanych fotografii. Czy wykorzystamy je tylko na stronie www czy też znajdą się one w jakimś drukowanym wydawnictwie? Dostosowanie zdjęć do docelowego nośnika warto przy tym zlecić profesjonalnemu studiu graficznemu, a najlepiej, jeśli to ono odpowiada także za samą sesję.

5. Czy zdjęcia będą wykorzystane na stronie www? - jeśli tak, to wymagają odpowiedniej obróbki i konwersji – nie należy robić tego samodzielnie, bo efekt będzie mizerny. Wykonanie profesjonalnej sesji zdjęciowej dla firmy często jest bodźcem do wprowadzenia zmian na stronie www. I bardzo dobrze! Wówczas można zrezygnować z wcześniej wykorzystanych zdjęć tzw. stockowych i zlecić wykonawcy strony wprowadzanie istotnych zmian w grafice. Wykorzystując do tego rzeczywiste fotografie firmy i pracowników inwestujemy w bardziej profesjonalny i wiarygodny wizerunek strony, co jest bezcenne.

Na koniec warto wspomnieć, że sesja fotograficzna dla firmy jest z reguły świetną zabawą, która integruje i angażuje pracowników. Naprawdę warto o niej pomyśleć.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry