Data wpisu: 06.10.2015

Teczka firmowa – podstawowe „opakowanie” dla oferty. 4 przykłady jej wykorzystania

Na początek pytanie do Was: czy chcielibyście kupić telewizor, który sprzedawca właśnie zdjął z wystawy i tylko lekko przetarł zalegający na nim kurz? Pewnie nie. To analogiczna sytuacja do wręczania oferty w przezroczystej koszulce lub – o zgrozo – bez żadnego opakowania, jedynie wzbogaconą zszywką czy spinaczem. Takie działanie jest niepoważne i podkopuje biznesowy wizerunek. Wówczas to, co znajduje się w ofercie, dla klienta schodzi na drugi plan. Istnieje duże zagrożenie, że w ogóle się z tym nie zapozna. Dlatego tak ważne jest, aby każda firma nawiązująca bezpośredni kontakt z klientami zainwestowała w teczkę firmową. Niby nic, a naprawdę wiele zmienia. Nie wierzycie? Oto 4 klasyczne przykłady wykorzystania teczek w codziennym biznesie.

  1. Spotkanie handlowe – firma, która zatrudnia handlowców, musi mieć teczki firmowe i nie ma tutaj miejsca na żadne dyskusje. Spotkanie zawsze kończy się bowiem wręczeniem oferty w formie papierowej. Umieszczamy ją w teczce, która jest jednym z kluczowym nośników identyfikacji wizualnej firmy. To na niej znajduje się logo od razu komunikujące, kim jesteśmy i czym się zajmujemy. To kwestia estetyki, szacunku do kontrahenta oraz zwykłej kalkulacji – oferta umieszczona w ładnej teczce z pewnością będzie uważniej przeczytana.
  2. Targi – jeśli nasza firma bierze lub kiedykolwiek weźmie udział w targach, to będzie na nich rozdawać swoje materiały. Nie muszą to być klasyczne oferty, ale chociażby foldery, gadżety reklamowe etc. To wszystko po prostu musi znaleźć się w teczce. W przeciwnym razie wręczający materiały będzie wyglądał niepoważnie i tak samo potencjalny klient potraktuje naszą firmę.
  3. Konferencje – konferencje branżowe czy zorganizowane przez naszą firmę są świetnym miejscem promocji. Musi ona mieć jednak odpowiednio wysoki poziom. Uczestnicy, najczęściej żywo zainteresowani naszą ofertą, chętnie przyjmą teczkę firmową, w której znajdą się materiały konferencyjne czy konkretne oferty. Nie możemy tego rozdać bez odpowiedniego opakowania, bo wypadniemy mało profesjonalnie.
  4. Korespondencja – choć dziś rządzi już poczta elektroniczna, to nadal większość firm wykorzystuje tradycyjną formę korespondencji. Pocztą wysyłamy podpisane umowy, oferty, zaproszenia. Czy wypada, aby te dokumenty zostały po prostu niedbale wciśnięte do koperty? Niekoniecznie. Umieszczając je w teczce firmowej budujemy swój profesjonalny wizerunek. Dajemy sobie również szansę na to, że taka przesyłka spotka się z dużo większym zainteresowaniem. Teczka zwyczajnie zachęca do zapoznania się z tym, co jest w środku.

Choć wielu przedsiębiorcom posiadanie teczki firmowej może kojarzyć się z przeżytkiem, to biznesowa rzeczywistość pokazuje, że jest to absolutna nieprawda. Na firmowy wizerunek pracujemy na wielu polach, także tych najbardziej oczywistych. Zapominając lub ignorując tak podstawowe narzędzie marketingowe sami skazujemy się na ograniczenie skuteczności swojej oferty. Pamiętajcie o tym, zanim po raz kolejny wręczycie klientowi plik papierów niedbale spiętych kawałkiem drutu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry