Data wpisu: 07.10.2015

Ulotka reklamowa – jak ją zaprojektować, aby była naprawdę skuteczna?

Mimo dostępności bardzo nowoczesnych, multimedialnych narzędzi marketingowych, wciąż niesłabnącą popularnością firm cieszą się tradycyjne formy reklamy zewnętrznej i bezpośredniej. Należą do nich oczywiście ulotki. Choć bronimy się przed ich przyjmowaniem, choć ulice naszych miast są nimi wręcz zasypane, to dobrze zaprojektowana ulotka reklamowa naprawdę może być skuteczna i przynieść firmie konkretne profity. Właśnie – dobrze zaprojektowana. Jak to osiągnąć? Na co zwrócić uwagę? Zapraszamy do naszego poradnika.

Po pierwsze – musi być czytelna

Grafik często lubi sobie pofolgować i tworzy naprawdę piękne, wciągające wizualnie ulotki. Pytanie tylko, czy poza nacieszeniem oczu potencjalny klient cokolwiek z niej zapamięta? Dlatego konieczne jest tu znalezienie złotego środka. Ma być efektownie, ale przede wszystkim czytelnie. Po otrzymaniu takiej ulotki w ciągu kilku sekund mamy się dowiedzieć, co ona tak naprawdę reklamuje. Wówczas zdecydujemy, czy zapoznamy się z jej treścią.

Po drugie – ulotka reklamowa musi przyciągać uwagę

Grafika jest ważna, ale jednak ważniejsza jest treść, a konkretnie jeden jej składnik: nagłówek. To od niego w praktyce zależy, czy ktokolwiek będzie miał ochotę czytać dalej. W natłoku informacji i reklam wyłuskujemy dla siebie tylko to, co naprawdę nas interesuje. Rolę takiego magnesu ma spełniać właśnie nagłówek. Jego opracowaniu trzeba poświęcić najwięcej uwagi. To tak, jak z artykułem w gazecie. Przeczytamy go tylko wtedy, gdy zainteresuje nas tytuł.

Po trzecie – ulotka reklamowa nie jest ofertą

Zbyt często przedsiębiorcy chcą ją właśnie tak traktować i naciskają, aby na małym kawałku papieru umieścić jak najwięcej informacji. To nie jest dobra droga, bo „przeładowana” treścią ulotka odpycha i zniechęca do jej przeczytania. Dobrze sprawdza się więc zasada: minimum tekstu, maksimum przekazu. Stosujmy hasła, podpunkty, język korzyści. Ulotka ma bowiem być tylko wstępem do zapoznania się z całą ofertą firmy.

Po czwarte – sama ulotka to za mało

Klienci nauczyli się ignorować przekaz reklamowy, a jedynym, co może ich skutecznie zachęcić do zapoznania się z nim jest korzyść. Nie wyimaginowana, ale konkretna. Dlatego właśnie najskuteczniejsze ulotki są jednocześnie kuponami. Wówczas mamy pewność, że klient nie wyrzuci jej do kosza. Jeśli przekonamy go, że wraz z tą ulotką otrzyma np. rabat w naszej restauracji lub darmowy zestaw kosmetyków do zakupionej sukienki, to znacznie zwiększymy skuteczność przekazu.

Po piąte – ulotka ma zachęcać do działania

Stare marketingowe hasło: „call to action!” wciąż działa, a ulotka jest idealnym miejscem do jego wykorzystania. Klient musi wiedzieć, po co właściwie wepchnięto mu ten kawałek papieru w rękę. Jeśli tylko w celu lektury tekstu, to jest to bez sensu – lepiej poczytać książkę. Dlatego na ulotce trzeba umieścić jasne i czytelne dla każdego wezwania do podjęcia jakiegoś działania. Przykładowo:

Masz problemy, które wymieniliśmy w tekście? Zadzwoń do nas! Chcesz wiedzieć więcej o sposobach zdobycia dodatkowych pieniędzy? Odwiedź naszą stronę www!

To, do czego zachęcamy, ma być bardzo dokładnie podkreślone poprzez zastosowanie odpowiedniego układu graficznego.

Zaprojektowanie skutecznej ulotki reklamowej nie jest wcale proste i wymaga współpracy kilku specjalistów: grafika, copywritera oraz doświadczonego handlowca. Każdy z nich przekazuje swój talent, a ich suma przynosi zwykle bardzo dobre efekty. Dlatego właśnie warto opracowanie ulotki zlecić profesjonalnej agencji interaktywnej, która dokładnie zna wymienione przez nas zasady i – to najważniejsze – stosuje się do nich.

 

 

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry