Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku czy na innych portalach społecznościowych większość przedsiębiorców uznaje za coś oczywistego. Tylko niewielka część wie natomiast, jak to narzędzie efektywnie wykorzystać. Mamy więc mnóstwo profili, które „są bo są”, prowadzonych nieregularnie lub wcale. To nie przynosi firmie żadnych korzyści, a może być też dla niej wizerunkową stratą. Jeśli prowadzisz profil firmowy na Facebooku lub przymierzasz się do tego, poznaj 5 największych błędów popełnianych przez marki reklamujące się na tym portalu.
- Treści bez związku z marką – to bardzo częsty błąd, który można uzasadnić tylko jednym słowem: lenistwo. Osoby odpowiedzialne za prowadzenie profili firmowych zbyt często publikują treści, zdjęcia czy linki kompletnie niezwiązane z marką. Jaki jest tego cel? Nie wiadomo. Jaką korzyść firmie sprzedającej buty przyniesie umieszczenie politycznego mema?
- Duplikowane treści – kolejny przejaw lenistwa lub niezrozumienia, po co właściwie prowadzi się profil firmowy na Facebooku. Udostępnianie treści niezwiązanych z marką, wklejanie tekstów z profili innych firm, kopiowanie opisów produktów ze stron producentów – to kompletnie bez sensu. Takie treści nie dość, że są mało interesujące, to jeszcze podważają profesjonalny wizerunek marki.
- Błędy – co pomyśli sobie potencjalny klient, który przeczyta na profilu taki tekst: „Nasza firma zajmuje się kąpleksową obsługą inwestycji”? Pewnie boleśnie się uśmiechnie i przejdzie na profil konkurencji. Prowadzenie fanpage’a firmy nie jest zabawą. Należy zdać sobie sprawę, że to element komunikacji z klientami. Komunikacji wolnej od błędów, profesjonalnej i na wysokim poziomie.
- Brak systematyczności – to klasyka gatunku. Firma zakłada profil, osoba odpowiedzialna za jego prowadzenie jest pełna zapału, wrzuca więc codziennie po 10 wpisów, a po 3 miesiącach zapada cisza. Lepiej jest założyć sobie realną częstotliwość publikacji. Niech to będzie 5-10 wpisów w miesiącu, ale wartościowych, ciekawych, dobrze przemyślanych. Regularność jest bardzo ważna.
- Brak dbałości o szczegóły – profil firmowy na Facebooku także jest elementem identyfikacji marki. Trzeba więc zadbać, aby się z nią kojarzył i dobrze prezentował takie detale, jak logo czy kolorystyka firmy. Profil pozbawiony tych elementów będzie tylko jednym z wielu i nie będzie kojarzyć się z marką.
Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku wcale nie jest takie proste – w przeciwnym razie marki nie zlecałyby tego profesjonalistom. Uświadom to sobie i albo zainwestuj w działania na portalu, albo po prostu go sobie odpuść.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive