Data wpisu: 28.04.2017

Popełniając tych 6 błędów na własne życzenie położysz każdą kampanię reklamową

Nikt nie lubi marnować pieniędzy. Mimo to każdemu z nas się to zdarza. Takie sytuacje są szczególnie frustrujące, gdy dochodzi do nich podczas prowadzenia biznesu. Wyobraź sobie, że wydajesz górę pieniędzy na rewelacyjnie zaplanowaną i przeprowadzoną kampanię reklamową i wizerunkową, ale Twoja firma nie ma z tego tytułu żadnych korzyści. Dlaczego tak się stało? Ponieważ popełniłeś klasyczne błędy, które mogą położyć nawet najlepszą kampanię reklamową. Wymieniamy 6 takich błędów i bardzo Cię przed nimi przestrzegamy.

  1. Brak kontynuacjidziałania marketingowe nigdy się nie kończą. Oczywiście nie zawsze muszą być tak samo spektakularne i kosztowne, ale jednorazowe wydanie pieniędzy na dużą kampanię, przy jednoczesnym ograniczeniu budżetu na dalsze działania, nie jest zbyt rozsądne.
  2. Bałagan na stroniestrona internetowa to wizytówka Twojej firmy i to jej należy poświęcić najwięcej uwagi planując działania reklamowe. Jeśli agencja wielokrotnie przypomina Ci o konieczności wprowadzenia zmian na stronie oraz zaktualizowania i zoptymalizowania treści, a Ty to bagatelizujesz, nie dziw się, że efekty kampanii są mizerne.
  3. Zła obsługa klienta – na stronie internetowej masz formularz kontaktowy, ale ignorujesz maile, które z niego przychodzą? To fatalna praktyka, która w krótkim czasie przyniesie Twojej firmie straty wizerunkowe. Klienci nie chcą być ignorowani, a jeśli tak się dzieje, to zareagują identycznie i niczego od Ciebie nie kupią.
  4. Amatorskie prowadzenie kanałów komunikacji z klientami – w ramach kampanii reklamowej agencja marketingowa stworzyła dla Ciebie blog i założyła profile marki w mediach społecznościowych. Ty stwierdziłeś, że spokojnie poradzisz sobie z prowadzeniem tych kanałów. Tymczasem mijają tygodnie, a nic się w tej sprawie nie dzieje. Kanały są, ale tak, jakby ich nie było. Jeśli podejrzewasz, że zabraknie Ci czasu na samodzielne prowadzenie działań marketingowych, lepiej od razu zleć je fachowcom i nie narażaj wizerunku marki na szwank.
  5. Rezygnacja ze strony internetowej – jeśli z jakichś niezrozumiałych powodów nie zleciłeś stworzenia strony internetowej firmy, to masz kłopot i nie dziw się, że kampania nie działa. Gdzie klienci mają szukać Twojej firmy? Na słupach ogłoszeniowych? Mamy XXI wiek i każda szanująca się firma musi mieć stronę wizerunkową. Jeśli uważasz, że jesteś sprytny i zastąpisz ją profilem marki na Facebooku, to bardzo się mylisz.
  6. Zniechęcanie klientów – agencja reklamowa stanęła na wysokości zadania i wypromowała Twoją firmę jako profesjonalną, wiarygodną i w ogóle najlepszą w branży? Świetnie – pora na Twój ruch. Klienci nie chcą poczuć się oszukani. Skoro ktoś obiecał im same ochy i achy, to tego właśnie oczekują. Tymczasem pierwsze zetknięcie z Twoją ofertą od razu budzi niesmak – fatalny opis, słabe zdjęcia, brak odpowiedzi na pytanie zadane w mailu, brak wielu opcji dokonania płatności – to podstawowe błędy wpływające na zły odbiór marki. Tutaj żadna kampania reklamowa nie pomoże.

Wróćmy więc do poruszonej na początku kwestii. Nikt nie lubi marnować pieniędzy. Ty na pewno też, więc nie rób tego i nie popełniaj wymienionych błędów, które zniweczą cały trud przygotowania i poprowadzenia kampanii reklamowej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry