Data wpisu: 28.08.2017

Artykuły, które pracują dla strony internetowej latami

Jeśli śledzisz nasz blog, to z pewnością zauważyłeś, że przeplatają się na nim artykuły o charakterze newsowym i te, które nie tracą na aktualności przez bardzo długi czas. To celowa taktyka. Ten drugi rodzaj treści w naszej branży nazywamy evergreenami, czyli czymś, co jest atrakcyjne i wartościowe dziś, jutro i za 5 lat. Dlaczego warto tworzyć takie artykuły? Przeczytaj, szczególnie jeśli masz blog firmowy na stronie internetowej.

Blog jako element pozycjonowania strategicznego

Prowadzenie bloga z pobudek altruistycznych to piękna rzecz, ale umówmy się – żadna marka nie podchodzi w ten sposób do sprawy. Blogujące firmy chcą czerpać korzyści z tworzenia contentu. Jednym zależy na zawalczeniu o wysokie pozycje w wyszukiwarce, inne potrzebują dobrych treści do mediów społecznościowych, jeszcze inne usiłują zapracować na ekspercką pozycję w swojej branży. Wszystko się zgadza – to podstawowe cele prowadzenia bloga.

Ważne jest jednak, aby na blogu publikować artykuły nie tylko ciekawe w danej chwili, tzw. clickbaitowe, ale także te o silnym ładunku merytorycznym. Są one kluczowe z punktu widzenia działań w wyszukiwarce Google. Dobry artykuł, który przekazuje czytelnikom wartościową wiedzę, szybko zaczyna być promowany przez roboty wyszukiwarki i tym samym ściąga ruch na stronę. Co istotne ta sytuacja ma charakter długotrwały, czyli korzyść ze stworzenia i opublikowania artykułu jest odczuwalna nawet kilka lat później.

To właśnie nazywamy pozycjonowaniem strategicznym. Klasyczne SEO oparte na pozyskiwaniu linków i budowaniu zapleczy działa do czasu, aż właściciel strony nie zakręci kurka z pieniędzmi dla agencji. Jeszcze gorzej wygląda to w przypadku reklamy AdWords. Tutaj efekty są natychmiastowe, ale po wyłączeniu kampanii marketingowej wszelki ślad po firmie znika.

Warto inwestować w artykuły wysokiej jakości

Tworząc teksty i publikując na stronie czy blogu firmowym możesz mieć pewność, że choćby się waliło i paliło, to za jakiś czas taka treść nadal będzie generować ruch. A ruch to ludzie, czyli potencjalni klienci Twojej firmy.

Największą korzyścią jest zatem to, że raz zainwestowane pieniądze (jeśli zatrudnisz copywritera), pracują na rzecz strony przez długi czas. Nie musisz już więcej płacić, kupować linków czy uruchamiać kampanii AdWords. Link do artykułu będzie dobrze widoczny w wyszukiwarce bez względu na inne działania.

Przykłady treściowych evergreenów

Evergreeny to takie treści, które się nie starzeją, dlatego nie podejmuje się w nich tematów aktualnych, modnych czy bazujących na statystykach (bo te szybko się zmieniają). Najbardziej popularne formaty to:

  • Poradniki,
  • Recenzje,
  • Słowniki pojęć,
  • Studia przypadku (case study),
  • Opowieści (np. historia marki, historia produktu, historia branży).

Każdy z tych formatów może się znaleźć na blogu firmowym lub po prostu w strukturze treści na stronie wizerunkowej.

Nie masz bloga? I tak możesz stworzyć treściowe evergreeny. Wystarczy, że uruchomisz na stronie dział FAQ, w którym obszernie odpowiesz na najczęściej pojawiające się pytania klientów. To także wartościowa treść, która będzie świetnie pracować w wyszukiwarce.

Oczywiście nikt nie może ze 100% pewnością przewidzieć, w jakim kierunku będzie się rozwijać rynek wyszukiwarek internetowych. Jednak w interesie Google jest to, aby użytkownicy zawsze mieli dostęp do dobrych treści. Dlatego inwestycja w merytoryczne, ponadczasowe artykuły, jest bardzo rozsądna.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry