Data wpisu: 16.05.2016

Chcesz pracować w reklamie? Sprawdź, jak dostać pracę w agencji

Nie ma dnia, by do naszych skrzynek mailowych nie trafiały podania od osób, których marzeniem jest praca w agencji reklamowej. Ten entuzjazm bijący z listów motywacyjnych, nawet zwykłych CV, to pewnie efekt tego, że mało kto zdaje sobie sprawę, jak w rzeczywistości wygląda praca w agencji. Stresu nam nie brakuje, wolnego czasu też nie, kasa mogłaby być lepsza. Jeśli nadal to czytasz i wcale Cię nie zraziliśmy, to najwyraźniej jesteś zdeterminowany i naprawdę chcesz pracować w reklamie. Sprawdź więc, co naszym zdaniem powinieneś zrobić, aby zwiększyć swoje szanse.

  1. Studiujesz? To za mało – nie będziemy Ci słodzić i kolorować rzeczywistości. Samo wyższe wykształcenie to dziś tylko kolejna pozycja w CV. Każdą agencję, w której będziesz chciał pracować, zainteresuje przede wszystkim Twoje doświadczenie. Nie musi to być doświadczenie ściśle związane z reklamą, ale chodzi o to, abyś umiał udowodnić, że nie przebimbałeś tych 5 lat na studiach pijąc piwo i czasami się ucząc. Wolontariat, praktyki – to są bezcenne doświadczenia. Jeśli ich nie masz zacznij właśnie od praktyk w dobrej agencji.
  2. Wiedza o branżyreklama jest tak specyficzną branżą, że chcąc w niej pracować musisz sporo o niej wiedzieć już na starcie. Znać nazwiska guru reklamy, kojarzyć najlepsze kreacje i slogany, mieć podstawową wiedzę na temat zasad promowania się w Internecie itd. Jeśli nie wiesz, co to jest content, CMS, nie czytasz blogów, nie ma Cię w social mediach, to na razie nie aplikuj do agencji.
  3. Ćwicz umiejętności, które przydadzą się w każdej agencji – przede wszystkim pisz i czytaj. Każda agencja zwróci uwagę na kandydata, który prowadzi ciekawy blog o sobie czy swoim hobby. To zawsze świadczy o aktywności, zainteresowaniu Internetem i chęci budowania własnej marki osobistej. Penetruj też wszelkie portale społecznościowe, czytaj portale branżowe – ta wiedza na pewno przyda Ci się podczas pracy w agencji.
  4. Zbuduj własne portfolio – podstawa dla osób, które chcą pracować w kreacji. Portfolio musi mieć aplikujący do agencji grafik, ale też copywriter. Nie masz portfolio? Zanim złożysz podanie stwórz kilka logotypów/layoutów www czy haseł/tekstów sprzedażowych dla nieistniejących firm i dołącz do CV. Takie podania zawsze są czytane i analizowane, bo agencje wciąż szukają współpracowników.
  5. Wykaż się odrobiną inwencji – jeśli chcesz wysłać swoje podanie do agencji, to nie rób tego na adres ogólny – taki mail najzwyczajniej w świecie przepadnie, bo każda agencja dostaje setki wiadomości dziennie. Postaraj się znaleźć kontakt do człowieka, który może być faktycznie zainteresowany zatrudnieniem Cię lub przynajmniej odbyciem z Tobą rozmowy – niech to będzie np. dyrektor kreatywny. Nie rób też prostego błędu, jakim jest wysłanie wiadomości z podaniem do wielu agencji, których adresy nie zostały ukryte. Wygląda to mało profesjonalnie, podobnie jak wysyłanie aplikacji z adresów typu „kwiatuszek90@gmail.com”.

Przede wszystkim jednak kilkakrotnie zastanów się nad tym, czy na pewno chcesz pracować w reklamie. To nie jest branża dla każdego, a już na pewno nie dla osób, które oczekują zawodowej stabilizacji i przewidywalności. Poza tym jednak – jest super, a już na pewno w zespole Solumy. :)


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry