Data wpisu: 04.02.2022

Co daje Ci badanie słów kluczowych? Najważniejsze korzyści

Coraz więcej właścicieli stron internetowych próbuje pozycjonować je na własną rękę. Jest to oczywiście możliwe, natomiast wymaga poświęcenia temu zadaniu dużej ilości czasu, a wcześniej także niezbędnej edukacji. Jednym z istotniejszych etapów strategii SEO jest przeprowadzenie badania słów kluczowych, na które strona będzie pozycjonowana w Google. Co właściwie daje takie badanie? Najważniejsze korzyści – nie tylko te związane stricte z SEO – omawiamy w naszym poradniku.

Poznasz aktualne trendy w Twojej branży

Wiemy, że jesteś fachowcem i znasz swoją branżę od podszewki, ale czy na pewno jesteś na bieżąco ze wszystkimi nowościami i oczekiwaniami klientów? Jeśli masz co do tego wątpliwości, to badanie słów kluczowych pozwoli Ci się ich pozbyć. Dzięki temu dowiesz się, jakich informacji związanych z Twoją branżą szukają dziś klienci, co jest szczególnie ważne w sytuacji, gdy zmieniasz grupę docelową na przykład na młodszą.

Zwiększysz ruch organiczny na stronie

To bezpośredni efekt nie tyle przeprowadzenia badania słów kluczowych, co wykorzystywania ich na stronie internetowej w różnego rodzaju tekstach. Prawidłowo dobrane, popularne frazy, które są wpisywane przez grupę docelową w Google, w pewnym momencie przełożą się na zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Oczywiście pod warunkiem, że jakość tekstów, w których stosujesz słowa kluczowe, jest wyższa od treści już notowanych w rankingu Google.

Zaczniesz kierować ofertę do właściwych klientów

Prawidłowo dobrane słowa kluczowe, w tym te sprecyzowane, czyli na długi ogon, pozwalają wstępnie „odsiać” użytkowników, którzy i tak nie zostaną Twoimi klientami. Przykładowo: fraza „bateria umywalkowa” może być wyszukiwana zarówno przez osoby zainteresowane zakupem baterii, jak i te, które szukają w Google poradnika na temat montażu baterii czy wymiany przeciekającej uszczelki.

Właśnie dlatego w badaniu słów kluczowych warto uwzględnić te, które są sprecyzowane, a niekoniecznie najbardziej konkurencyjne. Pozwoli to nie tylko pozyskiwać właściwych klientów, ale również obniżyć niekorzystnie wysoki współczynnik odrzuceń (czyli wejść na stronę, które nie kończą się żadnym działaniem podjętym przez użytkownika).

Zyskasz inspirację do tworzenia artykułów na blog 

Z tymi inspiracjami zawsze jest w pewnym momencie problem. Brak weny i pomysłów na tworzenie nowych artykułów frustruje oraz może spowodować, że porzucisz blogowanie – a to poważny błąd, który odbije się na pozycji strony w wyszukiwarce. Dzięki badaniu słów kluczowych zyskasz listę nawet kilkudziesięciu gotowych tematów artykułów, w zupełności wystarczającą na minimum rok przy standardowej częstotliwości aktualizowania bloga (czyli 4-5 artykułów miesięcznie).


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry