Coraz więcej właścicieli stron internetowych próbuje pozycjonować je na własną rękę. Jest to oczywiście możliwe, natomiast wymaga poświęcenia temu zadaniu dużej ilości czasu, a wcześniej także niezbędnej edukacji. Jednym z istotniejszych etapów strategii SEO jest przeprowadzenie badania słów kluczowych, na które strona będzie pozycjonowana w Google. Co właściwie daje takie badanie? Najważniejsze korzyści – nie tylko te związane stricte z SEO – omawiamy w naszym poradniku.
Wiemy, że jesteś fachowcem i znasz swoją branżę od podszewki, ale czy na pewno jesteś na bieżąco ze wszystkimi nowościami i oczekiwaniami klientów? Jeśli masz co do tego wątpliwości, to badanie słów kluczowych pozwoli Ci się ich pozbyć. Dzięki temu dowiesz się, jakich informacji związanych z Twoją branżą szukają dziś klienci, co jest szczególnie ważne w sytuacji, gdy zmieniasz grupę docelową na przykład na młodszą.
To bezpośredni efekt nie tyle przeprowadzenia badania słów kluczowych, co wykorzystywania ich na stronie internetowej w różnego rodzaju tekstach. Prawidłowo dobrane, popularne frazy, które są wpisywane przez grupę docelową w Google, w pewnym momencie przełożą się na zwiększenie ruchu organicznego na stronie. Oczywiście pod warunkiem, że jakość tekstów, w których stosujesz słowa kluczowe, jest wyższa od treści już notowanych w rankingu Google.
Prawidłowo dobrane słowa kluczowe, w tym te sprecyzowane, czyli na długi ogon, pozwalają wstępnie „odsiać” użytkowników, którzy i tak nie zostaną Twoimi klientami. Przykładowo: fraza „bateria umywalkowa” może być wyszukiwana zarówno przez osoby zainteresowane zakupem baterii, jak i te, które szukają w Google poradnika na temat montażu baterii czy wymiany przeciekającej uszczelki.
Właśnie dlatego w badaniu słów kluczowych warto uwzględnić te, które są sprecyzowane, a niekoniecznie najbardziej konkurencyjne. Pozwoli to nie tylko pozyskiwać właściwych klientów, ale również obniżyć niekorzystnie wysoki współczynnik odrzuceń (czyli wejść na stronę, które nie kończą się żadnym działaniem podjętym przez użytkownika).
Z tymi inspiracjami zawsze jest w pewnym momencie problem. Brak weny i pomysłów na tworzenie nowych artykułów frustruje oraz może spowodować, że porzucisz blogowanie – a to poważny błąd, który odbije się na pozycji strony w wyszukiwarce. Dzięki badaniu słów kluczowych zyskasz listę nawet kilkudziesięciu gotowych tematów artykułów, w zupełności wystarczającą na minimum rok przy standardowej częstotliwości aktualizowania bloga (czyli 4-5 artykułów miesięcznie).
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.