Kampanie linków sponsorowanych są bardzo skutecznym narzędziem do szybkiego wypromowania witryny w wyszukiwarce Google. Jest tylko jeden, delikatny problem – to droga metoda. Jeśli zainwestujesz w to kilkadziesiąt złotych miesięcznie, to właściwie lepiej wydaj te pieniądze na jakieś przyjemności, bo efekt będzie taki sobie lub żaden. Z kolei wydatki na poziomie kilkuset czy kilku tysięcy złotych miesięcznie mogą zaboleć. Czy jest alternatywa dla AdWords? Jest. Tańsza, równie skuteczna, ale niestety znacznie wolniejsza.
AdWords jest super – nie ma co do tego wątpliwości. Skuteczność tej metody zdobywania pozycji w Google jest niezaprzeczalna, o czym przekonała się zdecydowana większość firm. Problem polega natomiast na tym, że wspomniana skuteczność jest wprost proporcjonalna do wydatków, jakie poniesiemy na utrzymanie programu. Przykłady? Proszę bardzo.
Zajrzyjmy do niemieckiej wyszukiwarki Google.de. Tamtejszy rynek internetowy jest znacznie bardziej rozwinięty od naszego, a AdWords jest zdecydowanie najpopularniejszą metodą promowania się w sieci przez niemieckie firmy. W efekcie najlepsze frazy powoli osiągają astronomiczne wręcz kwoty za pojedyncze kliknięcie – nierzadko jest to kilkadziesiąt euro za to tylko, że ktoś kliknął w reklamę tekstową i przeniósł się na stronę. Drogo. Zwłaszcza, że Google nie daje już żadnej gwarancji, iż klikający poświęci choć chwilę na zapoznanie się z ofertą firmy.
Nic dziwnego, że niemieckie firmy szukają nowych narzędzi promowania się w wyszukiwarce, co zresztą robią też polscy przedsiębiorcy. AdWordsa trudno jest jednak pokonać i generalnie bez poniesienia jeszcze większych kosztów nie ma możliwości, aby równie szybko rozreklamować witrynę w wyszukiwarce. Równie szybko nie, ale równie skutecznie i do tego taniej – jak najbardziej tak.
Każda strona, która ma pomóc firmie w dotarciu do klientów, musi być widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania. Zaryzykujemy wręcz stwierdzenie, że AdWords jest tylko wsparciem, a nie podstawą działań mających na celu poprawienie pozycji witryny w Google. Co się stanie, gdy postawimy tylko na linki sponsorowane? Nic, ale do czasu, aż nasze frazy nie zaczną gwałtownie zyskiwać na wartości, a koszt obsługi programu nie zacznie przytłaczać budżetu reklamowego firmy. Wówczas działa prosty wzór:
Rezygnujesz z AdWords → Twoja reklama przestaje być widoczna w wynikach wyszukiwania → Nikt nie znajdzie Twojej oferty
Chyba, że wcześniej zainwestowałeś w pozycjonowanie naturalne.
Polega ono na cierpliwym budowaniu takiego zaplecza, które – choćby Google mocno się na Twoją stronę obraziło – ściągnie na witrynę konkretną grupę odbiorców bezpośrednio z wyszukiwarki. Jak zbudować takie zaplecze? Tworząc wartościowy content i pozyskując równie wartościowe linki.
Blog, artykuły eksperckie, porady, rozbudowane FAQ, aktualności, zdjęcia, infografiki, filmy na YouTube, komentarze – to wszystko jest gigantyczną wartością każdej strony www. Content przyciąga użytkowników, bo to od jego jakości zależy przychylność wyszukiwarki.
Pamiętaj! Kampania oparta na pozycjonowaniu naturalnym nie przyniesie natychmiastowego efektu, jak ma to miejsce w przypadku AdWords. Prędzej czy później jednak ten efekt będzie, a co najważniejsze – będzie on trwały.
Karmiąc stronę i inne kanały promujące firmę wartościową treścią budujemy świetne, merytoryczne zaplecze oraz realizujemy strategię marketingową biznesu, która praktycznie nigdy się nie kończy. Nawet jeśli po czasie zaprzestaniesz publikacji, to content nie zniknie z sieci, jak ma to miejsce z reklamami AdWords. Za rok, 5 czy 10 lat ktoś nadal trafi na Twój artykuł i dzięki niemu wejdzie na Twoją stronę.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.