Data wpisu: 09.01.2017

Linki sponsorowane – 6 powodów, dla których to się opłaca

Linki sponsorowane, czyli te, które wyświetlają się nad organicznymi wynikami wyszukiwania, są obecnie najpopularniejszą formą reklamy w Google. W ramach programu AdWords można bardzo dokładnie skierować swoją reklamę do konkretnej grupy odbiorców, a tym samym znacznie zwiększyć efektywność promocji. Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy warto postawić na linki sponsorowane, to przeczytaj nasz poradnik. Mamy 6 argumentów, które powinny Cię przekonać.

  1. Natychmiastowe efekty – w odróżnieniu od klasycznego pozycjonowania strony link sponsorowany od razu pojawia się bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania. Uruchamiasz kampanię, wybierasz stawkę, a Google gwarantuje, że odnośnik prowadzący do Twojej strony zobaczą setki, może nawet tysiące potencjalnych klientów. Jest to zatem świetne rozwiązanie dla firm, którym zależy na zwiększeniu widoczności strony tylko w pewnych okresach, np. przed świętami.
  2. Najlepsza relacja kosztu do efektu – ogromną zaletą linków sponsorowanych jest to, że samo uruchomienie kampanii nic nie kosztuje. Płaci się dopiero za to, że ktoś kliknął w link. Koszt pojedynczego kliknięcia jest uzależniony od atrakcyjności wybranej frazy kluczowej (więcej kosztują mocne słowa, jak np. „buty”). Dzięki temu przedsiębiorca ma pewność, że płaci wyłącznie w momencie, gdy ktoś faktycznie odwiedzi jego stronę po przejściu z linku sponsorowanego.
  3. Elastyczność – AdWords daje duże pole do popisu w zakresie dostosowania kampanii marketingowej do potrzeb firmy, a przede wszystkim jej możliwości finansowych. Masz słabszy miesiąc? Możesz znacznie zmniejszyć budżet na linki sponsorowanego, aby za kilka tygodni bez problemu przywrócić go do dawnego poziomu. Jeśli ustalisz, że możesz sobie pozwolić na wydatek rzędu 10 złotych dziennie, to ten budżet na pewno nie zostanie przekroczony. Łatwo jest więc zaplanować sumaryczny koszt reklamy.
  4. Możliwość samodzielnego poprowadzenia kampanii – AdWords, przynajmniej na podstawowym poziomie, nie jest skomplikowanym narzędziem i przy odrobinie samozaparcia można rozpocząć kampanię reklamową we własnym zakresie. Google na każdym etapie będzie wyświetlać stosowne podpowiedzi, a później – po analizie kampanii – przesyłać Ci porady drogą mailową. Pamiętaj jednak, że samodzielne prowadzenie tych działań jest bardzo czasochłonne, dlatego lepszym pomysłem i tak będzie wynajęcie do tego profesjonalnej agencji reklamowej.
  5. Pełny monitoring skuteczności – mając dostęp do statystyk AdWords i Analytics można bez problemu ocenić, czy dana kampania rzeczywiście przynosi jakieś efekty. To ogromny luksus, ponieważ przedsiębiorca nie musi się zastanawiać, czy dany klient trafił do niego przez przypadek, czy może jest to skutek podjętych działań reklamowych.
  6. Reklama trafia tam, gdzie chcesz – możesz zaprogramować kampanię w taki sposób, aby reklama wyświetlała się skrupulatnie określonym użytkownikom Internetu, np. tylko kobietom, mieszkańcom dużych miast, ludziom zamożnym. To znacznie zwiększa skuteczność kampanii i niemal gwarantuje, że na Twoją stronę nie będą wchodzić osoby, które i tak niczego od Ciebie nie kupią.

Linki sponsorowane, szczególnie po zmianach w algorytmie wyszukiwania Google, będą coraz ważniejszym narzędziem reklamy w wyszukiwarce. Mądre zaplanowanie kampanii przynosi firmie wymierne korzyści marketingowe, ale też sprzedażowe – i są to korzyści niemal natychmiastowe.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry