Data wpisu: 01.10.2016

Czy warto reklamować się w poczcie Gmail? 4 argumenty na TAK + porady dla firm

Google to ogromna firma, która musi zarabiać równie wielkie pieniądze – żadna nowość. Potentat z Mountain View oferuje bardzo szerokie możliwości firmom, które chcą się reklamować i zwiększyć swój zasięg w sieci. AdWords nie jest jedynym narzędziem. Sporą popularnością cieszy się też reklama w poczcie Gmail. Jakie są jej atuty? Dlaczego to może być dobry wybór dla Twojej firmy? Poznaj 4 argumenty.

  1.  Gmail to najpopularniejsza poczta e-mail – statystycznie korzysta z niej około połowa internautów na całym świecie! To ogromna grupa potencjalnych klientów, nawet jeśli kierujesz swoje usługi wyłącznie do mieszkańców Polski. Zasięg Gmaila rośnie, na co duży wpływ ma znakomita funkcjonalność poczty oraz… popularność systemu operacyjnego Android na urządzeniach mobilnych.
  2. Zasięg w grupie użytkowników mobilnych – z danych Google wynika, że aż 70% użytkowników poczty Gmail regularnie sprawdza ją z urządzenia mobilnego. Co to oznacza dla reklamodawców? Jeszcze większy zasięg reklamy. Nie tylko w grupie osób młodych, ale też biznesmenów i managerów, którzy integrują swoje zasoby z narzędziami Google.
  3. Reklama nie jest nachalna – a więc jest skuteczna. Google bardzo dba o to, aby reklamy nie przeszkadzały w normalnym korzystaniu z poczty. Są zgrupowane w osobnej zakładce Oferty. Użytkownik może więc sam ocenić, czy ma ochotę zapoznać się z komunikatem, nie jest do tego w żaden sposób zmuszany. To duży atut, ponieważ większość osób korzystających z Internetu deklaruje, że nie znosi nachalnych reklam.
  4. Uniwersalność reklamę w poczcie Gmail można stworzyć z wykorzystaniem gotowego szablonu lub przygotować ją we własnym zakresie. To bardzo ułatwia zadanie firmom dopiero rozpoczynającym swoją przygodę z reklamą internetową. Usługa jest bardzo elastyczna – reklamodawca ma duże możliwości w zakresie spersonalizowania przekazu i ukierunkowania reklamy na konkretne słowa kluczowe.

Jak reklamować się na poczcie Gmail?

Najważniejsze jest uświadomienie sobie, że użytkownicy poczty nie lubią SPAM-u. Trzeba więc wyróżnić reklamę na tle typowych wiadomości przesyłanych masowo w formie mailingu. Niezbędny jest świetny tytuł wiadomości, który zachęci użytkownika do zapoznania się z zawartością.

Po otwarciu reklamy użytkownik musi zobaczyć estetyczny szablon lub baner z krótkim, interesującym przekazem. Nie ma sensu tworzyć długich wiadomości, ponieważ mało kto ma czas, aby je czytać. Celem reklamy jest sprawienie, aby użytkownik przeszedł na stronę docelową i tam zapoznał się z ofertą.

Stosując się do tych zasad można uczynić z reklamy na Gmailu ważne narzędzie promocji marki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry