Data wpisu: 02.02.2016

Gdzie rozwiesić baner reklamowy firmy? Pamiętaj o zasięgu, ale także przepisach

Kontynuujemy nasze porady dla przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na sięgnięcie po narzędzia reklamy zewnętrznej. Wiesz już, na co zwrócić uwagę projektując baner, wiesz także, kto powinien go dla Ciebie wydrukować. Teraz jednak powstaje zasadnicze pytanie: gdzie rozwiesić baner reklamowy, aby jego zasięg był możliwie największy? Odpowiedź jest prosta: w miejscu, gdzie będzie najlepiej widoczny. To jednak nie wszystko.

Do kogo adresujesz swój baner reklamowy?

Poświęć temu zagadnieniu sporo czasu, bo od prawidłowego rozpoznania zachowań Twojej grupy docelowej zależy, czy inwestycja w baner będzie trafiona. Z pewnością znasz swojego idealnego klienta, bo myśląc o nim zlecałeś odpowiednią kompozycję nośnika reklamy i umieszczoną na nim treść. Teraz będzie więc łatwiej.

Teoretycznie, jak wspomnieliśmy we wstępie, baner reklamowy powinien być umieszczony w miejscu, gdzie będzie doskonale widoczny. Również teoretycznie powinien znaleźć się tam, gdzie codziennie gromadzi się najwięcej osób. Tobie jednak nie zależy na jakichś tam osobach, ale na grupie docelowej.

Dlatego miejsce rozwieszenia baneru wybieraj przede wszystkim z myślą o tym, czy w danej lokalizacji bywa Twój idealny klient. Co z tego, że baner umieścisz przy głównej trasie przelotowej, skoro w grupie docelowej produktu znajdują się bardzo młodzi ludzie bez prawa jazdy?

Czy budynek firmy to dobry pomysł?

Tak, jeśli baner ma przede wszystkim wskazywać drogę do Twojego biura. W przeciwnym razie zrezygnuj z tego pomysłu, bo nie osiągniesz w ten sposób żadnego efektu marketingowego. Z założenia musimy reklamować się tam, gdzie być może klienci jeszcze o nas nie słyszeli. Skoro ktoś przyszedł już w okolice budynku firmy, to najpewniej jest zdecydowany na zapoznanie się z Twoją ofertą i nie potrzebuje dodatkowej zachęty w postaci baneru krzyczącego: Tu jesteśmy, wchodź śmiało!

Jeśli jednak zdecydowałeś się umieścić baner na budynku lub ogrodzeniu swojej firmy, wówczas pamiętaj o bardzo ważnej sprawie, a mianowicie o odpowiedniej prezentacji nośnika reklamy. Poszarpana płachta, w dodatku brudna i nieczytelna, będzie antyreklamą Twojego biznesu i świadczy o niedbalstwie, co nie rokuje zbyt dobrze dla ewentualnej współpracy z takim przedsiębiorcą.

Kwestie techniczne i przepisy

Jeśli znalazłeś już idealne miejsce na rozwieszenie swojego banera reklamowego, to musisz zastanowić się, czy stwarza ono warunki do tego, aby ten nośnik został prawidłowo umieszczony. Potrzebna będzie przecież jakaś tablica, ogrodzenie, elewacja. Idąc tym tropem koniecznie sprawdź, jakie przepisy obowiązują w Twoim mieście.

Nie jest bowiem tak, że każdy może sobie bez pozwolenia powiesić baner, przykleić plakat czy rozrzucić ulotki. Takie działanie jest bezprawne i może wiązać się z poważnymi, głównie finansowymi, konsekwencjami. Dlatego ustal, czy wybrany budynek należy do miast czy też do prywatnego właściciela, wystąp o zgodę i oczywiście za nią zapłać.

Pamiętaj także o tym, że baner będzie wystawiony na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Jeśli wcześniej zwróciłeś na to uwagę, to zainwestowałeś w odpowiedni materiał powlekany, zgrzewanie brzegów i gęste rozstawienie oczek mocujących. W przeciwnym razie Twój baner bardzo szybko stanie się czymś, na co ani Ty, ani tym bardziej Twoi potencjalni klienci, nie będą chcieli patrzeć.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry