Google Ads: na co możesz liczyć dysponując małym, średnim lub dużym budżetem?

Data wpisu: 10.03.2020

Kampania Google Ads to jeden z lepszych pomysłów na skuteczne pozyskanie klienta z Internetu. Problem w tym, że aby rzeczywiście osiągnąć satysfakcjonujące wyniki, trzeba w to zainwestować konkretne pieniądze. Z naszego doświadczenia wynika, że takim absolutnym minimum jest budżet na poziomie około 1000 złotych miesięcznie. Już taka kwota pozwala realnie myśleć o zwrocie z inwestycji w postaci zwiększenia sprzedaży. Optymalnie jednak byłoby przeznaczyć na kampanię znacznie większe środki. Sprawdź, na jakie działania po stronie agencji SEM możesz liczyć przy niskim, średnim oraz całkiem wysokim budżecie miesięcznym.

Mały budżet (do 1000 złotych miesięcznie)

Taki budżet sprawdzi się w sytuacji, gdy przedsiębiorca ma bardzo ograniczony asortyment i ściśle dobraną grupę docelową. Wówczas możemy się skupić na tym, aby maksymalnie wykorzystać każdą dostępną złotówkę poprzez np. wykluczanie emisji reklam w konkretnych godzinach czy dniach tygodnia. Nie ma jednak co liczyć na spektakularne efekty sprzedażowe. Niski budżet jest natomiast jakimś punktem wyjścia w sytuacji, gdy przedsiębiorcy zależy przede wszystkim na zwiększeniu ruchu na stronie i generowaniu leadów.

Średni budżet (około 5000 złotych miesięcznie)

Przy takim budżecie spokojnie można już zaplanować bardzo fajną i skuteczną kampanię, ale co najważniejsze – mamy pole do testowania efektywności np. poszczególnych słów kluczowych. Klient i tak osiągnie efekt sprzedażowy, natomiast będziemy mogli sukcesywnie go podkręcać. Nie warto jednak ulegać pokusie rozdzielenia budżetu na kilka mniejszych kampanii, np. dedykowanych konkretnym kategoriom produktów czy osobno remarketingowi. Znacznie lepiej będzie przeznaczyć całą kwotę na dobrze zoptymalizowaną i stale monitorowaną kampanię z wykorzystaniem konkurencyjnych słów kluczowych, bo przy tej kwocie można już zawalczyć z silnymi markami. 

Wysoki budżet (10000 złotych i więcej miesięcznie)

Firmy, które mogą sobie pozwolić na taką inwestycję, najszybciej zauważają konkretne efekty kampanii, w dodatku będą one naprawdę bardzo dobre. Możemy sobie tutaj pozwolić na jednoczesne wykorzystywanie kilku narzędzi, w tym kampanii w wyszukiwarce, kampanii w sieci reklamowej, uruchomić remarketing, poeksperymentować z Google Shopping.

Zaletą takiego budżetu jest również to, że agencja nie pracuje pod dużą presją maksymalnie efektywnego wykorzystania każdej złotówki, dlatego może testować różne rozwiązania, w tym te zupełnie nowe, za które nikt się wcześniej nie brał na większą skalę. Tworzy to potencjał do tego, aby zyskać przewagę nad konkurencją i dotrzeć do tych klientów, którzy uodpornili się już na standardowe działania reklamowe w sieci Google Ads.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski