Sieć reklamowa Google jest największą i najpopularniejszą na świecie. Nadal jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że nie można w niej publikować wszystkiego. Amerykański gigant coraz ostrzej walczy z reklamami łamiącymi wewnętrzne regulaminy firmy, a ostatnio także nastawionymi na wprowadzanie w błąd w związku z pandemią COVID-19. O szczegółach piszemy w naszym artykule.
W całym 2020 roku Google zablokowało i usunęło aż 3,1 miliarda reklam! Dla porównania – w 2019 roku było to zaledwie 21 milionów, a . Jest to efekt nie tylko wprowadzenia algorytmu oznaczającego podejrzane reklamy, ale także znacznego poszerzenia definicji niedozwolonej reklamy.
3,1 miliarda usuniętych reklam oznacza, że co minutę algorytm Google blokował aż 5,9 tysiąca podejrzanych treści! Ogromny wpływ na to miał fakt, iż w 2020 roku w sieci reklamowej amerykańskiego giganta pojawiło się mnóstwo reklam związanych z COVID-19 – Google usunęło ich blisko 100 milionów.
Najczęstszymi powodami było:
Dodatkowo warto wspomnieć, że Google w 2020 roku ograniczyło zasięg około 6,4 miliarda reklam. Oznacza to, że nie zostały one usunięte z sieci reklamowej, natomiast nie mogły być wyświetlane we wszystkich krajach, w których zaplanowano kampanię. Najczęściej dotyczyło to leków na receptę czy gier hazardowych.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.