Data wpisu: 21.05.2021

Google bije rekordy i usuwa prawie 6 tysięcy reklam na minutę

Sieć reklamowa Google jest największą i najpopularniejszą na świecie. Nadal jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że nie można w niej publikować wszystkiego. Amerykański gigant coraz ostrzej walczy z reklamami łamiącymi wewnętrzne regulaminy firmy, a ostatnio także nastawionymi na wprowadzanie w błąd w związku z pandemią COVID-19. O szczegółach piszemy w naszym artykule.

Rekordowy 2020 rok

W całym 2020 roku Google zablokowało i usunęło aż 3,1 miliarda reklam! Dla porównania – w 2019 roku było to zaledwie 21 milionów, a . Jest to efekt nie tylko wprowadzenia algorytmu oznaczającego podejrzane reklamy, ale także znacznego poszerzenia definicji niedozwolonej reklamy.

3,1 miliarda usuniętych reklam oznacza, że co minutę algorytm Google blokował aż 5,9 tysiąca podejrzanych treści! Ogromny wpływ na to miał fakt, iż w 2020 roku w sieci reklamowej amerykańskiego giganta pojawiło się mnóstwo reklam związanych z COVID-19 – Google usunęło ich blisko 100 milionów.

Najczęstszymi powodami było:

  • wprowadzanie odbiorców w błąd,
  • reklamowanie zakazanych przedmiotów,
  • zawyżanie cen,
  • próby oszustwa,
  • reklamowanie „leków na COVID-19”,
  • promowanie nieistniejących programów szczepień.

Dodatkowo warto wspomnieć, że Google w 2020 roku ograniczyło zasięg około 6,4 miliarda reklam. Oznacza to, że nie zostały one usunięte z sieci reklamowej, natomiast nie mogły być wyświetlane we wszystkich krajach, w których zaplanowano kampanię. Najczęściej dotyczyło to leków na receptę czy gier hazardowych.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry