Data wpisu: 15.04.2016

Google nie pozostawiło złudzeń – treść i linki są najważniejsze

Wielu klientów, którzy życzą sobie tzw. „wypozycjonowania” ich strony internetowej, jest bardzo zaskoczonych, gdy odpowiadamy pytaniem: chce Pani/Pan blog, portal tematyczny, a może rozbudowane FAQ na stronie? Tak to jednak działa. Nie ma skutecznego pozycjonowania strony www bez inwestowania w jak najlepszą treść na tej stronie oraz zbudowania solidnego zaplecza linków zewnętrznych. Google po raz kolejny to potwierdziło.

Content, linki i... RankBrain

Google regularnie dokonuje aktualizacji w algorytmach wyszukiwania, jednak od kilku już lat nie przeżyliśmy żadnej rewolucji. Po ostatecznym uporaniu się ze zjawiskiem Black Hat SEO  i nastaniu ery Content Marketingu wszyscy już wiedzą, że najważniejsza w pozycjonowaniu jest treść. Za nią podążają linki, ale tylko te wartościowe, pochodzące z mocnych źródeł. Trzeci element, który według Google ma tutaj najwięcej do powiedzenia, to spore zaskoczenie.

Tym elementem jest RankBrain. Co to takiego? Jest to mechanizm sztucznej inteligencji, który odpowiada za zwracanie użytkownikowi wyników wyszukiwania niemal idealnie zgodnych z jego intencjami, w dodatku nawet wtedy, gdy takie zapytanie nigdy wcześniej nie zostało użyte w wyszukiwarce.

Trochę to skomplikowane, ale idea w gruncie rzeczy jest prosta. Wyszukiwarka ma ambicję czytania w myślach swoich użytkowników, którzy mają coraz większe trudności z precyzyjnym zadawaniem pytań i oczekują, że roboty same się wszystkiego domyślą.

Sztuczna inteligencja melodią przyszłości

Można odnieść wrażenie, że Google wspomniało o RankBrain bardziej z marketingowego punktu widzenia niż z powodu realnego wpływu tej technologii na wyniki wyszukiwania. Póki co – i z pewnością jeszcze przez kilka lat się to nie zmieni – największe znaczenie w szeroko pojętym SEO będą mieć content i linki. O treści dużo już napisaliśmy na naszym blogu, dlatego teraz wtrącimy kilka zdań o linkowaniu.

Linkowanie nazywane jest królową SEO i pewnie nie ma w tym wielkiej przesady. W dzisiejszym wydaniu ma ono jednak zupełnie inne oblicze. Skończyliśmy z budowaniem bezsensownych piramid linków, które obecnie są po prostu szkodliwe. Google pod uwagę bierze niemal wyłącznie linki pochodzące z wartościowych, a najlepiej bardzo mocnych źródeł. Jakich?

  • Portali tematycznych
  • Blogów
  • Innych, dobrze wypozycjonowanych i popularnych stron www

To nie przypadek, że w tym zestawieniu zabrakło katalogów. Owszem, nadal warto skatalogować stronę, ale zupełnie nie ma potrzeby kupowania linków umieszczanych na stronach stworzonych wyłącznie z myślą o tym, aby grupować linki.

Takie witryny są dla Google bezwartościowe, co może rzutować także na pogorszenie pozycji stron, do których prowadzą umieszczone w takim serwisie linki.

Wracając więc do kwestii podjętej we wstępie tego wpisu: pozycjonowanie w nowoczesnym wydaniu opiera się wyłącznie na contencie i linkowaniu z wartościowych źródeł. Oba elementy są ze sobą ściśle związane. RankBrain na razie możemy traktować, jako ważną, ale jednak ciekawostkę.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry