Reklamowanie firmy nie jest tanie, ale większość przedsiębiorców traktuje to w formie mądrej inwestycji. Bywa jednak, że efekty są raczej mizerne, a firma zaczyna przeżywać problemy finansowe. W takiej sytuacji najrozsądniej będzie ograniczyć koszty reklamy, a nie całkowicie zrezygnować z działań promocyjnych. Jak to zrobić z głową? Poznaj nasze porady.
Prawdopodobnie generuje ona spore koszty, bo to jeden z najdroższych formatów reklamy. Jeśli po wnikliwej analizie uznasz, że kampania reklamowa nie przynosi spodziewanych efektów, to być może czas najwyższy ją wstrzymać i poczekać na lepsze czasy? Mamy tutaj na myśli zebranie środków na zatrudnienie specjalistów od prowadzenia kampanii AdWords.
Jeśli obecna kampania jest źle zaplanowana, to zwyczajnie generuje puste koszty, bo poza ruchem na stronie niewiele zyskujesz. To może oznaczać, że co miesiąc wyrzucasz kilkaset złotych w błoto. Szkoda pieniędzy.
Działaniami reklamowymi na rzecz Twojej firmy zajmują się pracownicy? To bardzo drogie rozwiązanie! Nie mówimy oczywiście, że masz ich zwolnić. Lepiej będzie jednak przekazać im zadania, które w bezpośredni sposób przyniosą firmie zyski, np. sprzedaż produktów czy usprawnienie linii produkcyjnej.
Na rynku jest mnóstwo agencji, które zajmą się promocją Twojej firmy i zrobią to taniej niż pracownicy etatowi. Jak to możliwe? Pomyśl o optymalizacji podatkowej. Od agencji reklamowej otrzymasz fakturę, którą wrzucisz w koszty. Ponadto skuteczność działań prowadzonych przez fachowców jest nieporównywalnie większa.
Prowadzisz kampanię marketingową na kilku frontach? W czasach kryzysu koniecznie zweryfikuj, czy to Ci się opłaca. Może się np. okazać, że wydatki na pozycjonowanie strony nie przekładają się na poprawę pozycji witryny w wyszukiwarce, a kampania na Facebooku nie przynosi żadnych korzyści poza pozyskiwaniem fanów. Czy zatem warto dalej to finansować?
Pamiętaj przy tym, że wiele działań reklamowych wymaga czasu. Dotyczy to przede wszystkim kampanii obliczonych na zbudowanie rozpoznawalnej, wiarygodnej marki. Dobrym przykładem jest content marketing. Nie licz na to, że zobaczysz efekty już po 2-3 miesiącach. One przyjdą, ale później, dlatego mimo lekkiej zadyszki finansowej nie podejmuj pochopnych decyzji.
Miałeś ograniczyć wydatki, a my namawiamy Cię do ich zwiększenia? To wcale nie jest absurd. Czasy kryzysu to świetny moment, aby wzmocnić swoją markę, a jej podstawowym elementem jest właśnie strona internetowa. To ona musi być szczególnie dopieszczona, ponieważ to za jej pośrednictwem pozyskujesz klientów. Ogranicz wydatki w innych obszarach, a zaoszczędzone środki przeznacz na udoskonalenie strony. To przyniesie długofalowe korzyści.
To zrozumiałe, że gdy słabnie koniunktura, każdego przedsiębiorcę kusi, aby w pierwszej kolejności zacząć oszczędzać na reklamie. Postaraj się jednak myśleć perspektywicznie. Dziś wydasz mniej, ale gdy kryzys minie, będziesz musiał zaangażować jeszcze więcej środków w promocję marki i odzyskanie utraconej pozycji.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.