Data wpisu: 29.10.2020

Kiedy trzeba zawiesić kampanię reklamową na Facebooku?

Facebook jest drugim, zaraz po Google, najpopularniejszym kanałem pozyskiwania klientów online. Portal daje markom szerokie możliwości w zakresie docierania do odbiorców ich usług i produktów, udostępniając zarówno darmowe, jak i płatne narzędzia. Udział tych drugich w strategiach reklamowych marek rośnie w bardzo szybkim tempie. Reklama na Facebooku jest dobrym pomysłem, o ile nie dojdzie do sytuacji, w której trzeba będzie ją zawiesić – i to wcale nie są rzadkie przypadki. Kiedy takie zawieszenie jest konieczne? Oto najczęstsze przykłady.

Kampania jest zbyt skuteczna

Paradoks, z którym musiała się już zmierzyć niejedna marka. Świetnie zaprojektowana kampania reklamowa na Facebooku możesz przynieść tak dobry efekt, że firma nie będzie w stanie zdyskontować tego sukcesu – na przykład z powodu niewystarczających mocy produkcyjnych. Tutaj kłania się już podstawowy błąd, jakim jest niedopasowanie kampanii do realnych oczekiwań marki.

Zbliża się sezon urlopowy

W tym przypadku chodzi może nie tyle o zawieszenie kampanii, co jej ograniczenie. Jeśli wiadomo, że za 2-3 tygodnie połowa firmy idzie na urlopy, to jasne jest, że nie będziemy w stanie zagwarantować terminowej dostawy, produkcji czy realizacji usługi. W takiej sytuacji rozsądniej będzie nieco zawęzić krąg pozyskiwanych klientów, jednocześnie nie ryzykując straty wizerunkowej.

Kampania pozyskuje nie tych klientów, co powinna

Może się tak zdarzyć, jeśli np. nie wyodrębnimy konkretnych grup odbiorców reklamy, bo zależy nam na jak największym zasięgu. Wówczas istnieje wysokie ryzyko, że pod wpływem reklamy zaczną się zgłaszać tabuny klientów, których pozyskanie nie leży w interesie firmy – na przykład nie stać ich na nasze produkty, są zbyt problematyczni w obsłudze, nie mają w zwyczaju wiązać się z marką na dłużej, kupują impulsywnie etc. Wówczas należy zastopować kampanię i lepiej ją stargetować.

Koszty kampanii są niewspółmierne do zysków

Odwieczny problem, który wynika głównie z faktu złego zarządzania budżetem reklamowym. Dochodzi wtedy do sytuacji, w której koszt pozyskania klientów jest bardzo wysoki i nie rekompensuje go sprzedaż. Przykładowo: firma sprzedaje produkt w cenie jednostkowej 2 złotych, a koszt pozyskania klienta poprzez reklamę na Facebooku wynosi blisko złotówkę. Taka transakcja ma bardzo wątpliwy sens ekonomiczny, bo zarobek jest po prostu zbyt mały.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry