Data wpisu: 16.08.2021

Maile od firm będą oznaczane ich logotypami w usłudze Gmail

Jeśli obecne logo Twojej marki jest mocno średnie lub co gorsza w ogóle go nie masz, to Google właśnie dało Ci dobry powód, aby wreszcie w nie zainwestować. Wkrótce w usłudze Gmail ma pojawić się mechanizm BIMI, który umożliwia wyświetlanie logotypu nadawcy maila w skrzynce odbiorczej. Czemu ma służyć ta zmiana?

Walka ze SPAM-em i oszustwami

Każdy z nas codziennie dostaje minimum kilka maili, które mogą zostać zakwalifikowane do kategorii SPAM-u. Wiele takich wiadomości zawiera podejrzane załączniki, linki lub są próbą podszycia się pod inną firmę. Tradycyjne filtrowanie wiadomości przestaje zdawać egzamin – zwłaszcza w takiej usłudze, jak Gmail, w której domyślnie obowiązują karty „Oferty” i „Społeczności” – to do nich często trafiają maile, które powinny zostać zaliczone do kategorii SPAM-u.

Ponieważ tytuł maila może wprowadzać w błąd i być łatwo wykorzystywany do podszywania się pod inne firmy, Google ruszyło z testami rozwiązania o akronimie BIMI, czyli Brand Indicators for Message Identification. Polega ono na tym, że po lewej stronie od tytułu maila wyświetli się logo zweryfikowanego nadawcy.

Przykładowo: jeśli dostaniesz maila od Nike, to zostanie on oznaczony logo tej marki. Jeśli jednak mail pochodzi od firmy tylko podszywającej się pod amerykańską firmę czy np. sklepu internetowego sprzedającego obuwie Nike, który prowadzi zmasowaną kampanię mailingową, to przy wiadomości pojawi się jego logo lub żadne.

BIMI ma ułatwić użytkownikom Gmaila szybkie weryfikowanie nadawców, a tym samym podejmowanie decyzji, czy warto otworzyć daną wiadomość, czy jednak lepiej od razu przenieść ją do kosza. Narzędzie zostało stworzone przy współpracy z MailChimp, Verizon oraz Twilio.

Kiedy start BIMI?

Na razie jednak nie wiadomo, kiedy nowa funkcja zostanie uruchomiona w naszym kraju. Google nie podało również kryteriów, jakimi będzie się kierować algorytm przy weryfikowaniu nadawców. Zakładamy jednak, że podstawową kwestią będzie pozytywna historia domeny firmowej, z której został wysłany mail.

Biorąc pod uwagę zapowiedzianą zmianę, już teraz radzimy wszystkim przedsiębiorcom wykorzystującym e-mail marketing czy po prostu komunikującym się z klientami za pomocą poczty elektronicznej, aby dokładnie się zastanowili, czy ich obecne logo jest atrakcyjne również w wersji miniaturowej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry