Data wpisu: 23.09.2022

Marketing rekomendacji – jak to właściwie działa?

Marketing rekomendacji, całkiem słusznie, budzi coraz większe zainteresowanie wśród przedsiębiorców. Firmy dostrzegają, że pomimo przeznaczania wysokich budżetów na reklamę, mają spore problemy z docieraniem do klientów. Główną przeszkodzą na drodze do finalizacji transakcji jest brak zaufania, co można ominąć właśnie poprzez marketing rekomendacji. Jak to działa? Wszystko wyjaśniamy w naszym poradniku.

Po pierwsze: musisz znaleźć źródła rekomendacji

Rekomendacje muszą skądś płynąć, dlatego na dobry początek potrzebujesz partnerów biznesowych, czyli po prostu innych firm, które będą bezinteresownie polecać Twoje usługi. To ważne: nie mamy tutaj na myśli płacenia prowizji za przekazanie klienta, ale uczciwą współpracę, w ramach której firmy wzajemnie rekomendują swoje oferty klientom.

Takim sprawdzonym źródłem jest grupa biznesowa zrzeszająca niezależne marki pod wspólnym szyldem. Im bardziej różnorodna grupa (pod względem zakresu oferty), tym większa szansa, że wszyscy jej członkowie pozyskają dodatkowych klientów dzięki rekomendacjom.

Zacznij polecać usługi partnerów biznesowych i oczekuj wzajemności

Po przystąpieniu do grupy biznesowej możesz już przeanalizować oferty swoich partnerów i zastanowić się, którymi usługami mogą być zainteresowani Twoi klienci. Jeśli nie masz na to czasu, to postaw na pasywne rekomendacje, czyli po prostu umieść link do strony grupy biznesowej na swojej witrynie i pozwól klientom we własnym zakresie namierzyć interesujące ich usługi.

Rozważ pakietowanie usług

To bardzo dobry pomysł! Jeśli np. masz kancelarią podatkową, to możesz zacząć oferować klientom pakiet usług obejmujący również usługi księgowe świadczone przez jednego z partnerów grupy biznesowej. Skorzystają na tym wszystkie strony, włącznie z klientem, który będzie mieć zapewnioną kompleksową obsługę.

Rozwiązuj problemy Twoich klientów

Pracując na co dzień z klientami dobrze wiesz, jakie mają potrzeby – często sami mogą mówić Ci o problemach, które muszą szybko rozwiązać. Dowiedziałeś się, że klient od dawna nie może znaleźć odpowiednich pracowników? Poleć mu usługi agencji rekrutacyjnej, z którą współpracujesz w ramach grupy biznesowej. Ta sama agencja może polecić Twoje usługi własnym klientom.

Marketing rekomendacji może stać się jedną z najpopularniejszych strategii marketingowych, w czym pomoże trudna sytuacja gospodarcza. Firmy będą zmuszone sięgać po sprawdzone metody pozyskiwania klientów, przypominając sobie o tym, że polecenia mogą przynieść o wiele lepsze efekty, niż nawet skrzętnie zaplanowana kampania reklamowa.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry