Żadna strategia content marketingowa nie może istnieć bez prowadzenia działań w mediach społecznościowych. Po uśmierceniu Google+ wybór jest nieco mniejszy, a marki skupiają się głównie na obecności na Instagramie oraz oczywiście Facebooku. To drugie medium jest zdecydowanie najpopularniejsze, o czym decyduje fakt, iż konto w tym serwisie ma – przynajmniej teoretycznie – co trzeci mieszkaniec naszej planety. Prowadzenie kampanii content marketingowej na Facebooku nie jest rzeczą łatwą. Podstawą jest trzymanie się kilku zasad, które opisujemy w naszym poradniku.
Nie da się zaistnieć na Facebooku, jeśli będziemy publikować posty od niechcenia, tylko w czasie wolnym i z częstotliwością pojawiania się komety. Regularność jest znacznie lepsza niż akcyjność. Korzystniej dla marki będzie więc publikować krótsze, angażujące wpisy w krótkich odstępach czasu, niż wrzucać „kobyły” raz na kwartał.
Oczywiście wiele marek ma wątpliwości, czy wystarczy im atrakcyjnego contentu, by regularnie publikować treści na Facebooku. Niepotrzebnie. Nie muszą to być przecież za każdym razem wpisy nawiązujące do oferty marki. Można zamieszczać posty w jakikolwiek sposób odwołujące się do filozofii marki, jej przekonań czy po prostu tego, co interesuje grupę docelową.
Podstawowym błędem popełnianym przez wiele marek chcących zaistnieć na Facebooku jest atakowanie użytkowników twardym przekazem reklamowym. W content marketingu zupełnie nie o to chodzi. Nie zależy nam na sprzedawaniu produktów czy usług przez media społecznościowe, ale na wykorzystaniu ich do zwiększenia rozpoznawalności i zaufania do marki.
To trochę tak, jak w relacjach międzyludzkich. Przyjaźni nie zaczyna się od poproszenia obcej osoby, by coś od nas kupiła, ale od porozmawiania na tematy, które interesują obie strony.
Aby prowadzenie działań content marketingowych na Facebooku miało sens, musimy mieć coś do zaoferowania użytkownikom także poza samym portalem. Najlepiej sprawdza się tutaj prowadzenie bloga. Specyfika Facebooka jest taka, że nikomu nie chce się tam czytać długich postów.
Dlatego lepiej jest umieścić np. krótką zajawkę interesującego artykułu, który w całości można przeczytać na firmowym blogu. W ten sposób przedłużamy też czas, gdy użytkownik ma kontakt z marką, co oczywiście wpływa na zwiększenie świadomości jej istnienia.
Ważnym elementem prowadzenia kampanii content marketingowej na Facebooku jest wchodzenie w interakcję z użytkownikami. To dzięki komentarzom profil marki żyje i trafia do kolejnych użytkowników. Nie boimy się odpowiadać na trudne pytania, nie obrażamy się na krytykę. Zachęcamy wręcz użytkowników do tego, by komentowali wpisy i udostępniali je znajomym.
Skuteczność działań content marketingowych w głównej mierze zależy od jakości treści i na to trzeba postawić najsilniejszy akcent. Nie da się tego robić od przypadku do przypadku, na pół gwizdka. Jeśli nie masz na to czasu, to rozważ zatrudnienie wyspecjalizowanej agencji, która rozkręci Twój profil na Facebooku, robiąc z niego użyteczne narzędzie kreowania wizerunku marki.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.