Proste powody, dla których WARTO zapłacić za stronę internetową z góry

Data wpisu: 21.08.2018
Zdjęcie główne #1516 - Proste powody, dla których WARTO zapłacić za stronę internetową z góry

Ten problem co jakiś czas wraca na naszym blogu. Nieprzypadkowo. Regularnie musimy tłumaczyć niektórym klientom, dlaczego stosujemy zasadę pobierania opłaty za realizację projektu z góry. Dotyczy to nie tylko stron www, ale też elementów graficznych czy tekstów. Tym razem omówimy temat z perspektywy klienta, który – co może być dość zaskakujące – także osiąga korzyści z opłacenia produkcji strony internetowej z góry. Wymieniamy kilka z nich.

Spokój agencji

Agencja, która otrzymała zapłatę za stronę, nie musi się już martwić, czy ma do czynienia z uczciwym klientem. Może się w 100% skupić na realizacji zlecenia, co sprzyja kreatywności. Przecież chcesz, aby produkcją  Twojej strony zajęli się fachowcy, którzy podejdą do Ciebie z szacunkiem. Musisz jednak odwdzięczyć się tym samym. Opłacenie strony z góry jest wyrazem zaufania do agencji, co pozytywnie wpływa na współpracę.

Wydatek masz już z głowy. Możesz się skupić na efekcie

Pomyśl, że agencja pracuje tylko w oparciu o umowę, a zapłata ma nastąpić dopiero po zakończeniu projektu. Otrzymujesz gotową stronę, jest świetna, zachwycasz się nad jej wyglądem, ale w tym samym czasie na Twoją skrzynkę mailową wpada faktura na np. kilka tysięcy złotych. Będzie bolało, czar pryśnie.

Płacąc z góry masz taniej

Agencje, które nie pobierają opłaty za stronę z góry nie tylko są w mniejszości, ale też mają najwyższe stawki. Wszystko dlatego, że obsługują duże firmy. Stać je więc na wynajęcie zastępu prawników, którzy prędzej czy później wywalczą dla nich umówioną zapłatę. Masz więc wybór: możesz zamówić stronę za np. 1500 złotych i opłacić ją z góry lub wziąć taką za 15000 i cierpliwie czekać na fakturę końcową. Co wolisz?

Zyskujesz prawo do bycia naprawdę wymagającym klientem

Skoro agencja dostała już pieniądze, to nie będzie mogła odwrócić się na pięcie i podziękować Ci za współpracę, gdy tylko uzna, że nie chce jej się z Tobą męczyć. Zapłaciłeś, zrobiłeś swoje, możesz więc zacząć wymagać. Jeśli natomiast myślisz, że po opłaceniu faktury pro forma tracisz najważniejszy środek nacisku na agencję, to jesteś w błędzie.

Każdej profesjonalnej agencji interaktywnej zależy na dobrej opinii, dlatego wcale nie pozbawiłeś się asa w rękawie. Jest nim komentarz, jakim podzielisz się z Internetem. Jeśli będzie niepochlebny, to narobisz agencji problemów, czego nikt nie chce.

Pamiętaj oczywiście, żeby dobrze sprawdzić agencję, której masz zamiar przelać pieniądze za produkcję strony. Jeśli nie możesz znaleźć żadnych informacji na jej temat w sieci, to zachowaj czujność. Radzimy natomiast unikać takiego modelu współpracy w przypadku korzystania z usług freelancerów – z ich rzetelnością bywa bardzo różnie.

Dobrze zastanów się nad tym, co przed chwilą przeczytałeś. Jest to bardzo ważne, ponieważ i tak nie wywalczysz u nas żadnego innego modelu rozliczeń. Sorry za szczerość, ale w kontaktach z klientami wolimy stawiać sprawy jasno. Wierzymy, że to docenisz.

Autor wpisu: Soluma