Ten problem co jakiś czas wraca na naszym blogu. Nieprzypadkowo. Regularnie musimy tłumaczyć niektórym klientom, dlaczego stosujemy zasadę pobierania opłaty za realizację projektu z góry. Dotyczy to nie tylko stron www, ale też projektów graficznych czy tworzenia tekstów. Tym razem omówimy temat z perspektywy klienta, który – co może być dość zaskakujące – także osiąga korzyści z opłacenia produkcji strony internetowej z góry. Wymieniamy kilka z nich.
Agencja reklamowa, która otrzymała zapłatę za stronę, nie musi się już martwić, czy ma do czynienia z uczciwym klientem. Może się w 100% skupić na realizacji zlecenia, co sprzyja kreatywności. Przecież chcesz, aby produkcją Twojej strony internetowej zajęli się fachowcy, którzy podejdą do Ciebie z szacunkiem. Musisz jednak odwdzięczyć się tym samym. Opłacenie strony z góry jest wyrazem zaufania do agencji, co pozytywnie wpływa na współpracę.
Pomyśl, że agencja interaktywna pracuje tylko w oparciu o umowę, a zapłata ma nastąpić dopiero po zakończeniu projektu. Otrzymujesz gotową stronę www, jest świetna, zachwycasz się nad jej wyglądem, ale w tym samym czasie na Twoją skrzynkę mailową wpada faktura na np. kilka tysięcy złotych. Będzie bolało, czar pryśnie.
Agencje marketingowe, które nie pobierają opłaty za stronę z góry nie tylko są w mniejszości, ale też mają najwyższe stawki. Wszystko dlatego, że obsługują duże firmy. Stać je więc na wynajęcie zastępu prawników, którzy prędzej czy później wywalczą dla nich umówioną zapłatę. Masz więc wybór: możesz zamówić stronę za np. 2500 złotych i opłacić ją z góry lub wziąć taką za 25000 i cierpliwie czekać na fakturę końcową. Co wolisz?
Skoro agencja dostała już pieniądze, to nie będzie mogła odwrócić się na pięcie i podziękować Ci za współpracę, gdy tylko uzna, że nie chce jej się z Tobą męczyć. Zapłaciłeś, zrobiłeś swoje, możesz więc zacząć wymagać. Jeśli natomiast myślisz, że po opłaceniu faktury pro forma tracisz najważniejszy środek nacisku na agencję, to jesteś w błędzie.
Każdej profesjonalnej agencji interaktywnej zależy na dobrej opinii, dlatego wcale nie pozbawiłeś się asa w rękawie. Jest nim komentarz, jakim podzielisz się z Internetem. Jeśli będzie niepochlebny, to narobisz agencji problemów, czego nikt nie chce.
Pamiętaj oczywiście, żeby dobrze sprawdzić agencję reklamową, której masz zamiar przelać pieniądze za stworzenie strony www. Jeśli nie możesz znaleźć żadnych informacji na jej temat w sieci, to zachowaj czujność. Radzimy natomiast unikać takiego modelu współpracy w przypadku korzystania z usług freelancerów – z ich rzetelnością bywa bardzo różnie.
Dobrze zastanów się nad tym, co przed chwilą przeczytałeś. Jest to bardzo ważne, ponieważ i tak nie wywalczysz u nas żadnego innego modelu rozliczeń. Sorry za szczerość, ale w kontaktach z klientami wolimy stawiać sprawy jasno. Wierzymy, że to docenisz.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.