Sklep internetowy to fajny i dochodowy biznes, ale pod warunkiem, że sprzedaje. Truizm? Jasne, że tak, jednak zaskakujące jest przy tym to, jak wielu e-przedsiębiorców nie robi podstawowych rzeczy, aby pozyskać i zatrzymać klientów. Fundamentem zawsze jest dobra funkcjonalność, czyli UX strony sklepu internetowego. Jeśli z tym jest problem, to nie pomoże nawet dobry marketing. Sprawdź, jak we własnym zakresie przeprowadzić audyt UX strony e-sklepu.
Wiemy, że to bardzo trudne, bo traktujesz swój biznes emocjonalnie, ale spróbuj to zrobić. Usiądź przed komputerem i zacznij robić zakupy. Sprawdź:
Oczywiście mamy tutaj na myśli tę najlepszą konkurencję, która świetnie sobie radzi i podbiera Ci masę klientów. Krok po kroku prześledź strukturę konkurencyjnego sklepu, spisz sobie te elementy, które Ci się bardzo spodobały, ale Ty ich nie masz u siebie. Porównaj nawet całą ścieżkę zakupową, włącznie ze sprawdzeniem, ile czasu zajmie Ci dokonanie zakupu u konkurencji, a ile w Twoim sklepie. Zawsze warto czerpać wzorce od najlepszych, zwłaszcza te, które ewidentnie działają.
Słowo „zatrudnij” jest tutaj oczywiście na wyrost, bo zakładamy, że nie chcesz lub nie możesz jeszcze zainwestować w komercyjne testy funkcjonalności. Na pewno jednak znasz osoby, które chętnie Ci w tym pomogą. Najlepiej, aby nie byli to członkowie najbliższej rodziny, ale ludzie, którzy podejdą do sprawy na chłodno i będą potrafili powiedzieć Ci prawdę. Poproś ich o ocenę funkcjonalności sklepu. Jeśli cokolwiek im przeszkadza, denerwuje ich czy zniechęca do zakupu, niech Ci o tym powiedzą. Tak samo przecież będą myśleć prawdziwi klienci.
Jeśli na tym etapie Twoje możliwości się kończą i nie za bardzo wiesz, co możesz zrobić, aby poprawić UX sklepu internetowego, zleć przeprowadzenie takiego audytu ekspertom, którzy od razu zaproponują Ci wprowadzenie potrzebnych zmian.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.